Az Israel Railways (IR) villamosítási programjának részeként még tavaly írt ki közbeszerzést emeletes motorvonatokra. Döntés szeptember végén született: a 910 millió dollárra, vagyis körülbelül 240 millárd forintra taksált üzletet a Siemens olyan nagynevű nemzetközi gyártók elől happolta el, mint az Alstom, a Bombardier, a Hitachi Rail Italy, a Škoda és a Stadler. A végső ajánlattételi körbe csak a Siemens és az Alstom pályázata került be. Ha az ország gazdasági minisztériuma is rábólint, a megállapodás hatályba lép.

A németországi Rhein-Ruhr Expressek (RRX) Desiro HC-szerelvényei alapján fejleszti majd a Siemens az Israel Railwaysnek szánt emeletes motorvonatokat (fotó: Siemens)

A kontraktus értelmében vegyesen négy- és hatrészes szerelvények érkezhetnek, összesen 330 kocsit kitéve. Az International Railway Journal arról ír, hogy a németországi Rhein-Ruhr Expressnek (RRX) építendő, és IF Design-díjat is elnyerő Desiro HC-motorvonatokon alapuló járművek első példányait 2020-ban szállítja le a Siemens, az utolsók érkezése pedig 2025-ben esedékes. A vezetőállásos végek egy-, a betétkocsik kétszintesek lesznek. A négyrészes szerelvényeken körülbelül 750, a hatrészeseken pedig nagyjából ezer utas foglalhat majd helyet.

A szerződés további tíz szerelvény opcionális beszerzését is magában foglalja, amelyeket az IR az aláírástól számított tíz éven belül hívhat le. A gyártó az első huszonnégy szerelvény karbantartásáért is felel egy külön, 113,6 millió dolláros megállapodás értelmében. E célból Ashkelonban épül meg egy karbantartóbázis, 65,3 millió dollárért. Az IR a többi szerelvényre opcionálisan kérhet karbantartást, amelyet vagy a Siemens, vagy akár más is elnyerhet – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!