A kívül-belül megújult kocsikkal a délpesti garázs vonalain lehet találkozni, elsősorban a 36-os és a 68-as viszonylatokon. A felújítás magában foglalta a 2009-ben beszerzett, és sebtiben forgalomba-állított kocsikon az akkoriban elmaradt honosítást, illetve figyelembe vették a négy év üzemeletetés alatt összegyűlt gyakorlati tapasztalatokat is.

Kívülről a kocsik megkapták az érvényes égkék flottaszínt, illetve a BKK-s arculati elemeket. Az ablakokhoz most nem nyúltak: a bal oldali ablaksor maradt az eredeti kisablakos kivitelű, a jobboldali meg a már idehaza kicserélt elhúzható. A szintén itthon beszerelt Vultron-kijelzők is maradtak, csak egy alapos tisztítást kaptak. A jövőbeli példányokon sem tervezik a cseréjüket, mindössze a javíthatatlan példányokat cserélik majd az új LED-es narancssárga kijelzőre.

Az egyik felújított Van Hool AG300, a 68-as kispesti végállomásán<br/>A képre kattintva galéria nyílik!<br/>(fotók: BKK)

A leglátványosabb változások az utastérben történtek. A visszajelzéseknek megfelelően igyekeztek a komor, sötét, utastéren világos dekoritokkal és megnövelt fényerejű lámpákkal javítani. Az utastér gyors leamortizálódását az ablakokra szerelt védőfólia és az oldalfalakra felvitt anti-graffiti bevonat hivatott megakadályozni.

Az üléshuzatokat is kicserélték a VT-Transman Citaróban alkalmazottakra. Az ajtóműködést pedig átalakították automatikusan visszazáródóra kivitelűre. A régi lyukasztók helyett új jegykezelőket szereltek fel, és elkülönített helyre kerültek a vészjelzők.

A megújult utastér

Jelenleg hét kocsit újítanak fel, ahogy elkészülnek, úgy mennek be a következő kocsik megújulni. A felújítást a VJSZ készíti, de kisebb részmunkákat Keleföldön, illetve Kaposváron készítenek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!