A csehszlovák CKD Praha által gyártott mozdonyokat a Lokotrans még 2013-ban adta el a spanyol OHL cégnek, mely a közel-keleti országban talált nekik munkát: részt vettek a Mekkát és Medinát összekötő, Haramain (magyarul: Szent Városok) elnevezésű nagysebességű vasútvonal létrehozásában.

A Kocúrok évekig a szaúd-arábiai Haramain nagysebességű vonal építésének tevékenykedtek, a napokban tértek vissza Európába. A 742 155 és a 742 195 együtt érkezett bremerhaveni kikötőbe (fotók: Tomas Pce/Facebook)

A pálya építése még 2009-ben kezdődött meg, végül 2018 szeptemberében adták át a forgalomnak a 453 kilométer hosszú, legfeljebb háromszáz kilométer per órás tempóval használható vonalat. Elkészültével már nem volt szükség a Közel-Keleten a munkálatokban addig tevékenyen részt vevő 742 017, 742 028, 742 132, 742 155, 742 159, 742 195 és 742 269 pályaszámú dízelgépekre, ezért a Lokotrans Brno a napokban visszahajóztatta őket a németországi Bremerhavenbe. A cég most vásárlókat keres a mozdonyokra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!