Fontos és látványos szakaszához érkezett a Győr keleti elkerülő megvalósítása – még ha lassúnak is tűnik az éppen végzett munka. A kivitelező 2017 eleje óta dolgozik az 5,2 kilométer hosszú útszakaszon, amelynek része egy 395 méteres híd a Mosoni-Duna és a kapcsolódó szakaszok felett, Győrszentiván kertváros és Győr Bácsa között. A munkálatok most jutottak el a hídbetolás fázisába.

A 813. sz. főút III. ütem keretében megvalósuló Mosoni-Duna műtárgy, 180 méter hosszú mederhíd felszerkezete a szerelőtéren elkészült. A híd kialakítása hálós elrendezésű kábelekkel függesztett ortotróp acél pályaszerkezetű „kosárfüles” ívhíd lesz. A kivitelező október második hetében megkezdte a kész szerkezet vízszintes irányú mozgatását, tolását, hogy az a végleges pozíciójába kerüljön.

Nézzen szét a Mosoni-Dunán! A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

A szerkezet tolása a szerelőtéren kialakított hat szerelőtéri csúszkán, valamint a négy segédjármon és a 3-as támaszon kialakított csúszkákon történik. A szerelőtéren a szerkezetet hat csúszka támasztja alá, ami a sínekből kiépített toló pályán mozog. A mozgatás négy, 100 tonnás toló hidraulikával történik. A betolás a függesztő kábelek elhelyezésével együtt ötvenkilenc fázisból tevődik össze. A vízszintes mozgatás ötvenkét egységből áll, egy tolási egységhez 3,6 méter vízszintes irányú mozgás tartozik. A szerkezetet mindig a végleges pozíciójában kell tartani, ezért a csúszkáknál a magasságot folyamatosan állítani kell. A hidat csak 36 kilométer/óra alatti szélsebesség esetén szabad mozgatni. A betolás 15–20 napig tart.

A kivitelező párhuzamosan végzi útépítési feladatait is. A 14-es számú főút – 1301 j. út közötti főpálya szakaszon elkészült az aszfaltozás, és megkezdődtek a befejező munkálatok: a humuszolás, padkázás és a forgalomtechnika kialakítása.

A projekt a tervezett ütemezésnek megfelelően halad, befejezése 2018 második félévére várható.

A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a NIF Zrt. beruházásában valósul meg, magyar költségvetési forrás felhasználásával. A Győr elkerülő harmadik szakasz kivitelezését az SHS Konzorcium (tagjai: STRABAG Általános Építő Kft., Hódút Kft. és STRABAG AG) végzi, a kivitelezés nettó összege 14 milliárd 850 millió forint.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!