Egy viharos éjszaka reggele

iho/vasút   ·   2018.06.13. 09:21

Ugyan már nem a vihar közvetlen hatása, de nem sokkal délelőtt fél tíz körül a 80-as vonal is elesett, a hónap során már sokadjára. Rákos és Pécel között felsővezetéki hiba miatt  ideiglenesen szünetel a vonatforgalom. A helyreállításon dolgoznak a szakemberek. A Budapest–Hatvan–Miskolc–Nyíregyháza/Sátoraljaújhely és Budapest–Füzesabony–Eger vonalakon előreláthatóan harminc-hatvan perccel hosszabb menetidővel kell számolni.

Korábban írtuk:

A szélvész első áldozata a 150-es, Budapest–Kelebia vonal volt: Dömsöd és Kunszentmiklós-Tass között szerda hajnalban egy kidőlő fa leszakította a felsővezetéket, ezért ezen a szakaszon ideiglenesen szünetel a vonatközlekedés. A két állomás között vonatpótló autóbusz közlekedik. Az átszállások miatt húsz-száz perccel hosszabb lehet a menetidő a kelebiai vonalon. A helyreállítás előre láthatóan délig tart.

Az ország számos pontján okozott gondokat az éjszaka folyamán a vihar, számos vonalon jókora restanciát cipelnek a vonatok

Hajnali fél négy körül a szintén pest megyei Ócsán is belassította a forgalmat a vihar: közüzemi áramkimaradás miatt nem működik megfelelően a biztosítóberendezés és több váltó, ezért az ilyenkor érvényes biztonsági előírásoknak megfelelően lassabban közlekednek a járatok, a vonattalálkozásokat pedig a szomszédos állomásokon bonyolítják le. A helyzetet tovább nehezíti, hogy Gyál és Pestszentimre között egy szerelvény is fekve maradt, amit hét óra utánra sikerült eltávolítani. A műszaki hibák miatt a 142-es, lajosmizsei vonalon utazóknak hatvan-kilencven perccel hosszabb menetidővel közlekednek a vonatok.

A 42-es vonalat se hagyta érintetlenül az esőzés: ott Rácalmás és Dunaújváros állomások között hibásodott meg a biztber. Mivel ezen a szakaszon a vonatok csak lassabban közlekedhetnek, ezért a dunaújvárosi vonalon tíz-húsz perccel hosszabb lehet a menetidő. A hibát a szakemberek nyolc óra körülre kijavították, a késések fokozatosan csökkennek.

A Székesfehérvár–Szombathely (20-as) vonalon is akad probléma: Várpalota és Csór-Nádasladány között adta fel a munkát a biztosítóberendezés. A szakemberek itt is megkezdték a hiba elhárítását. A Székesfehérvár–Veszprém–Szombathely szakaszon utazóknak egyes vonatoknál tíz-húsz perccel hosszabb menetidővel kell számolniuk.

A 100-as vonal sem maradt ki a "jóból": Debrecen és Apafa között sem üzemel a biztber, az érintett szakaszon lassabban haladhatnak a vonatok. A szakemberek megkezdték a hiba elhárítását. A Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon a távolsági vonatok húsz-hatvan perccel hosszabb menetidővel közlekednek.

A hidegfront a légiközlekedést is megdolgoztatta késő éjszaka: a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező gépek jó része várakozni kényszerült.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.