A Regiojet busztársaság december 15-étől jelentős mértékben, negyven százalékkal csökkenti járatainak számát Prága és a nyugat-csehországi Plzeň között. Az eddigi tizenöt járatpár helyett csak kilenc marad forgalomban mindkét irányban a menetrendváltástól. A Regiojet szóvivője megerősítette a járatritkítást, s ezzel kapcsolatban elmondta, hogy a cég csak igazodik a jelenlegi utasigényekhez a vonalon. A buszjáratok csúcsidőben óránként, csúcsidőn kívül pedig kétóránként követik majd egymást a buszok.

Hiába a mosolygós fedélzeti utaskísérő, ha vonattal gyorsabb az eljutás (fotók: Regiojet)

A Regiojet nem titkolta, hogy az utasok számának a visszaesése összefüggésben áll a vasúti infrastruktúra fejlesztésével a nyugati országrészben. Prága és Plzeň között a vasúti közlekedés az utóbbi években látható fejlődésen ment át. Nemcsak a járatok száma nőtt, hanem az ejpovicei alagút átadását követően csökkent a menetidő is. Míg például 2017-ben a müncheni expressz 1 óra 37 perc alatt tette meg a két város főpályaudvara közötti távot, addig ma a menetidő 1 óra és 14 percre csökkent. A gyorsvonatok, amelyek több köztes állomáson is megállnak, azok menetideje is 1 óra és 25 percre csökkent. A vonatok így gyorsabbak, mint az autóbusz. A Regiojet járatainak például 60 percig tart az út, de a Zličínben található buszpályaudvarról, ami a főváros nyugati peremén van, ide a város központjából fél óra kijutni.

A vonatok iránti érdeklődés regionális szinten is megnőtt, például Rokycany és Plzeň között a személy- és sebesvonatokon az utasok száma tizenöt százalékkal nőtt az utóbbi évben. A tizenhét kilométeres távot a személyvonatok 15-16, a gyorsvonatok pedig tizenegy perc alatt teszik meg. Jövő év nyarán pedig a Leo Express is harcba száll az utasokért a Prága–Plzeň vonalon, naponta két járatot indít majd mindkét irányban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!