Befejeződtek a nagyobb munkálatok a dél-balatoni fő- és mellékvonali vonalszakaszon, a projekt őszi, teljes befejezéséig már csak kisebb beavatkozások várhatóak – írta közleményében a NIF. A fejlesztés eredményeként az utazók gyorsabban juthatnak el a Balatonhoz. A menetidő az expressz vonatoknál a főváros és Keszthely között további tíz perccel csökken, Kaposvárról Fonyódra pedig a korábbi 75–85 perc helyett 55–65 perc lesz. Ezeken kívül tovább emelkedik a vasúti szolgáltatás színvonala, és biztonságos közlekedési lehetőség jött létre.

A Székesfehérvár-Keszthely vasútvonalat több lépésben rekonstruálják. Először, 2014–2015-ben a Lepsény–Szántód-Kőröshegy szakasz épült át. A fejlesztésnek köszönhetően 2015 nyarától újra 100 kilométer per órával haladhatnak a vonatok a két állomás közötti 32 kilométeres szakaszon. A beruházás folytatásaként 2016 és 2018 között átépült a következő, 53 kilométeres Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy etap a 30-ason, és a Kaposvár–Fonyód közötti, ugyanilyen hosszú 36-os is.

(fotó: NIF Zrt.)

Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy között a vasúti pálya korszerűsítését földmunkás és korszerű nagygépes technológiával végezték, helyreállt az eredeti 100-as pályasebesség, a be nem épített területeken pedig lehetőség lesz 120-ra emelni a sebességet.

Balatonszemes és Balatonlelle felső állomás térségében két kilométer hosszan új második vágány épült. Összesen tizenhét állomáson és megállóhelyen Balatonra szánt típusterv alapján készültek új esőbeállók, és új magasperonokat építettek ki, így a csomaggal, gyerekkel utazóknak, illetve az idős embereknek is biztonságos és kényelmes lett a ki-, és beszállás. A projekt keretében huszonhat meglévő útátjárót újítottak fel, kilencvenegy gyalogosátkelőhely épült át teljesen, és hat új gyalogosátjárót is építettek, ezzel a teljes szakaszon akadálymentesen és biztonságosan lehet átkelni síneken. Tizenöt kilométer zajárnyékoló falat, 34,5 kilométeren rugalmas sínágyazatot is beépítettek. Fonyód-Bélatelepen a vasútvonal megóvását szolgáló, új, 750 méteres hullámtörő műtárgy épült.

Kaposvár és Fonyód között a felújításnak köszönhetően helyreállt a 80-as pályasebesség. Új magasperonok épültek nyolc állomáson és megállóhelyen, 6 helyszínen pedig új esőbeállókat, valamint P+R és B+R parkolókat létesítettek, amiknek köszönhetően kényelmesebbé vált a vasút megközelítése. A teljes vonalon megújult az állomások környezete is.

Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a projekt átadásán azt mondta: „A fővárosból a Balaton déli partjára vezető vasútvonal 2010 óta több projektben átfogó felújításon esett át. Az elvégzett munkálatoknak köszönhetően korszerűbbé vált a Kelenföld–Tárnok–Székesfehérvár vonalszakasz, Székesfehérvár pályahálózata, a Lepsény–Szántód-Kőröshegy–Balatonszentgyörgy és a Kaposvár–Fonyód vonalszakasz is. Az említett beruházásokban több mint 200 kilométeren újult meg a vasúti infrastruktúra nettó 224 milliárd forint hazai és uniós forrásból.”

Lóczi Csaba, a MÁV-Start értékesítési igazgatója a szombaton induló nyári is beszélt: „A dél-balatoni vasútvonal növekvő kapacitása miatt a vonatközlekedés sűrítésére is lehetőség nyílt, június 16-tól Budapest és Siófok között hétvégenként kilencven személyszállító vonat közlekedik majd átlagosan harminc percenkénti indulással, a korábbi kétórás ütem helyett pedig már óránként járnak a Balaton déli partját kiszolgáló expresszvonatok. A balatoni járatokon 2017 nyarán 8,6 százalékkal nőtt az utasszám, 1,4 millióan utaztak vonattal, 113 ezerrel többen, mint tavalyelőtt.”

A kivitelezést a Déli-part 2016 Konzorcium (R-Kord Építőipari Kft., V-Híd Zrt., Swietelsky Vasúttechnika Kft.), a balatonvilágosi víztelenítési munkák esetében a Sycons Kft. végzi. A fejlesztés a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrás bevonásával valósul meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!