Vót: tartálykocsi siklott Budafok-Hároson

Vörös Attila   ·   2018.02.07. 21:15
88_hros

A tíz éve történteket a hivatalos és nyilvános KBSZ-jelentésből (PDF) elevenítjük fel.

2008. február 7-én 8 óra 50 perckor Budafok-Háros állomáson a VII. sz. vágányról lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel kijáró 83521 sz. vonatba 6. kocsiként besorozott 33 55 785 1029-9 pályaszámú benzinnel rakott kocsi a 64+15 sz. szelvényben kisiklott, majd megállás után az oldalára billent. A baleset következtében személyi sérülés nem történt. Az „állomás jobb” felsővezetéki áramkör 22 óra 47 percig, az „állomás bal” pedig 23 óra 57 percig ki volt kapcsolva. A kikapcsolás miatt az állomás IV. sz. vágányán a vonatok leeresztett áramszedővel közlekedhettek. A rakomány átfejtése 16 óra 40 perckor, a tartálykocsi beemelése 21 óra 26 perckor fejeződött be. A baleset a pálya erősen avult állapotára visszavezethető nyombővülés miatt következett be.

Kármentés Budafok-Hároson. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

A 83521 sz. vonat Dunai Finomító – Budapest Ferencváros Nyugati rendező pályaudvar között naponta közlekedő tehervonat. A baleset napján Dunai Finomító állomásról 04 óra 20 perckor indult. Kocsivizsgálatot és fékpróbát a MÁV Cargo Zrt. kocsivizsgálója végezte 03 óra 20 perctől 04 óra 20 percig. A vonat Budafok – Háros állomáson 04 óra 50 perckor feloszlott. Új mozdony 08 óra 00 perckor járt a vonatra, majd a fékpróbát 08 óra 04 perctől 08 óra 50 percig tartották. A vonat lezárt vágányúton, jelzőkezeléssel 08 óra 51 perckor indult. Indulás után a vonatba 6. kocsiként besorozott 33 55 785 1029-9 pályaszámú kocsi a VI-VII. sz. vágány biztonsági határjelzőjénél, az engedélyezett 10 km/h sebességgel haladva, a 64+15 sz. szelvényben az első, majd a második forgóvázzal, 4 tengellyel kisiklott és az oldalára billent. A vonat 08 óra 53 perckor a 18. sz. kitérő váltórészén megállt.

Személyis sérülés nem történt, a tehervagonokban és a pályában keletkezett anyagi kár.

A tartálykocsi visszahelyezése a pályára

A mentés érdekesen zajlott. Először a Dunai Finomító állomáról küldték el a 314-es Szergejt egy üres tartálykocsival, hogy abba átfejtsék a siklott vagon tartalmát. Közben befutott Ferencvárosból a vasúti daru is, de mielőtt a megbillent tartályt visszaemelhette volna a pályára, meg kellett bontani az állomás felsővezeték-hálózatát is. Mire mindennel végeztek, már bőven besötétedett... A borzasztó állapotú állomáson nem ez volt az első siklás, egy 2003-as esetről pedig hangulatos oktatóvideó is készült!

Azért ez még egy érdekes részlet a jelentésből, értse mindenki úgy, ahogy akarja: Az állomás VII. számú vágányára, annak állapota miatt 2000. évben 10 km/ó lassúmenetet vezettek be, mert az akkori állapot még nem indokolta a vágány forgalomból való kizárását. A rekonstrukcióra vonatkozó „gördülő terv” van, de azt nem aktualizálják.

Az állomást 2010. december 12-én nevezték át simán csak Hárosra. Jelenleg pedig a 40a vonallal együtt a teljes átépítése van napirenden.

* *

Fotós kollégánk cégeknek és magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Vasút Logisztika Szállítmányozás Nagyvasút

Tovább csökkent az áruszállítás teljesítménye az EU-s gazdasági nehézségek miatt: a kombinált fuvarozás növelte részesedését a szállításban idehaza, uniós szinten visszaesett

MLSZKSZ/iho   ·   2024.03.18. 17:05

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.