Megújulhat a Debrecen–Mátészalka vasútvonal
A körülbelül hetven kilométer hosszú pálya villamosítása is cél. Első körben a munkák megtervezése indul meg, jövőre választhatják ki a tervezőt.
A körülbelül hetven kilométer hosszú pálya villamosítása is cél. Első körben a munkák megtervezése indul meg, jövőre választhatják ki a tervezőt.
November 7-e, péntek estétől 10-e, hétfő hajnalig több elővárosi vonat menetrendje megváltozik a Budapest–Hatvan–Miskolc fővonalon. Ne megszokásból vonatozzanak!
A terv a gyors, kényelmes, biztonságos és megbízható vasúti szolgáltatások kibővítésével támogatja az Unió kettős célját, vagyis a karbonsemlegesség elérését 2050-re és Európa globális versenyképességének megerősítését.
A korlátozás miatt a távolsági vonatok egy része továbbra is Újszász felé terelve közlekedik, ezért a Budapest–Újszász–Szolnok és a Vámosgyörk–Szolnok vonalak menetrendjében is kisebb változások lépnek életbe. A Cívis Interrégiók többsége modern motorvonatokkal jár.
Az erről szóló szerződést a PKP Polskie Linie Kolejowe írta alá a Torpol vasútépítő céggel. Az állami költségvetésből finanszírozott beruházás befejezése 2029-re várható.
Ausztria egyik vezető vasúti áruszállító vállalatának jövőbeli útját az új, budapesti székhelyű tulajdonos egyengeti.
A társaság az autót jogosítvány nélkül vezető férfi egy korábbi közlekedési bírságának elhalasztását ünnepelte.
A személyszállító vonatok a decemberi menetrendváltással indulnak el az új, európai fontosságú osztrák vasútvonalon.
Kedd este, nem sokkal 21 óra után egy Budapestre tartó Tokaj Intercity vasúti átjáróban ütközött egy személyautóval.
Az M1-es, M7-es és M8-as autópályákat összekapcsolni hivatott M200-as nyomvonaltervén a vasúti teherszállítási folyosóval is számolnak a vármegyében. A helyiek egy részének azonban nem tetszik a vasútépítés ötlete.
Az egyéves tesztprogram része egy, a fővonali teherszállítási műveletek automatizálását lehetővé tevő, gyártásra kész berendezések kifejlesztését célzó projektnek, elősegítve a közútról vasútra történő modális váltást.
A Szófiától nyugatra, a szerb határig vezető kétvágányúsított vonal az Európai Unió keleti/kelet-mediterrán folyosójának része, a Közép-Európát Görögországgal és Törökországgal összekötő stratégiai fontosságú vasúti tengelyek egyike.
Az utasok visszajelzései alapján november 3-ától menetrendi fejlesztések léptek életbe a 20-as fővonal autóbuszos pótlási rendjében. A vonatok közlekedése nem változik.
Az Alstom Coradia Streameket jelenleg tesztelik, és jövőre szállíthatnak utasokat.
Siklások, vonattűz, megfekvések – a munténiai Măldăeni–Mihăești vasútvonal kritikus szakaszát három vasútépítő cég konzorciuma „fertőtleníti”.