Újabb milliárdos befektetés a Škodának

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.03.04. 16:15
RegKV_017-400

A Prága–Hamburg vonalért folytatott harcról a Cseh Vasutak és a Regiojet között már előző cikkeinkben foglalkoztunk. Most már az is biztos, hogy ki újítja fel azt a kilencvenhárom vasúti kocsit, amelyet a nyertes vasúttársaság a járatokon kíván közlekedtetni. A Cseh Vasutak egyik legkorszerűbb vasúti kocsijainak felújítását a Škoda Transportation leányvállalata, a Pars Nova šumperki járműjavító végzi. A kontraktus összértéke több mint egymilliárd korona (11 milliárd forint). A felújított járműveket a vasúttársaság a Prága–Berlin–Hamburg vonalra tervezi bevetni.

(fotók: České dráhy)

A Pars Nova szlovák, lengyel és spanyol járműjavítókat utasított maga mögé a közbeszerzési pályázaton. A cseh nemzeti vasúttársaság a kocsifelújításért 200 millió koronával (2,2 milliárd forint) többet fizet majd, mint ahogy azt előzőleg tervezte. Ezzel lényegében a ČD egyik legdrágább kocsifelújítási programja veszi kezdetét. Egy felújított vasúti kocsi ára több mint 25 millió korona (275 millió forint) lesz – ez az ár 22 kupés kocsi felújításánál érvényes. A Regiojet persze máris belekötött a szerződésbe, mondván, egy újonnan gyártott román Astra-kocsi hozzávetőlegesen ugyanannyiba kerül (1 millió euró), mint a felújítás.

Kell ezen még újítani?

A Cseh Vasutak huszonkettő plusz hetvenegy kocsi felújítására írtak ki pályázatot. A kisebb tagot számláló flotta nagyobb mértékű, teljes körű felújításra szorul, míg az 1997 és 2007 között vásárolt Siemens, SGP/Vagonka Studénka konzorcium által gyártott hetvenegy kocsi (200 kilométer per órás megengedett sebességű 1. és 2. osztályú járművek, étkezőkocsi) modernizációja lényegében ugyanannyiba kerül, mint az előző huszonkét kocsié. A lényeg a részletekben rejlik: a huszonkét SGP gyártmányú, korosabb kupés kocsiból teljesen más elrendezésű jármű lesz – kerékpárszállításra alkalmas térrel, utaskísérő személyzet számára fenntartott résszel, és mozgáskorlátozottaknek kialakított résszel. A kupés elrendezés helyett termes kocsik lesznek belőlük.

Bmz típusú 2. osztályú kocsi

Mind a kilencvenhárom vasúti kocsi audiovizuális utastájékoztató rendszert, wifit, új belsőteret, üléseket, asztalokat kap, de feljavítják a járművek műszaki felszereltségét is (központi energiaforrás, légkondi, WC).

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek