Selejtezik az elázott sinkanszeneket. Az október első felében Japánra lecsapó Hagibis tájfun néhol egy méternyi csapadékot hozott. Az óriási mennyiségű eső és a kétszáz kilométer per órás szél országszerte hatalmas károkkal járt: az eső sárral vegyülve elárasztotta a szigetország nagysebességű vasúthálózatának egy részét is, többek között a naganói sinkanszen-bázist, ahol nyolc E7/W7 sorozatú motorvonat ázott napokig a méteres vízben. A szerelvények annyira megrongálódtak, hogy a JR East és JR West vasúttársaságok a napokban döntött a selejtezésük mellett. A kár közel százmilliárd forint.

Napokig álltak a körülbelül másfél méter magas vízben, emiatt selejteznek a japánok hat E7-es és két W7-es sorozatú, nagysebességű sinkanszen-motorvonatot (kép forrása: Up Media)

Tizenkét állomás és megálló megújításán dolgozik jelenleg a MÁV. Várhatóan idén év végéig befejeződik a karbantartás a ceglédi, 100a vonalon Zugló, Kőbánya-alsó, Kőbánya-Kispest, Albertirsa állomásokon, továbbá megújul az utastájékoztatás Vecsés, Monor és Pilis állomásokon. A szobi, 70-es vonalon Alsógöd, Sződ-Sződliget, Nagymaros-Visegrád és Szob állomásokon dolgoznak, a munkálatok befejezése jövő évben várható. A MÁV idén indította el „50 megújuló állomás” elnevezésű karbantartási programját, melynek során 2023-ig megszépülnek a legforgalmasabb állomások.

Új gurulóút könnyíti a lutoni repülőmozgásokat. A London határában található repülőtér ötszázhúsz méter hosszú „Foxtrot” gurulóútja a déli és keleti forgalmi előtérrel köti össze a futópályát, a másik oldalán pedig egy új terminál-komplexum is létesül majd. Az új guruló egyben Európa egyik legnagyobb jégtelenítő létesítménye is, ahol egyszerre hét gépet készíthetnek fel hideg időben a repülésre. A légikikötő jónéhány légitársaság fontos bázisa, többek között a Wizznek és az Easynek, százötven célállomás érhető el a reptérről.

A BYD hét és fél tonnás T6-os teherautója, valamint a 2,6 tonnás T3-as furgonja is teljesen elektromos hajtású (fotó: BYD)

Elektromos teherautókat mutatott be a BYD. A kínai központú gyártó a Kisigmándon rendezett e-Truck & e-Bus Piacbevezető Szakmai Napokon két elektromos hajtású áruszállítót prezentált: a kisebbik a 2,6 tonnás, T3 típusú zárt furgon, a nagyobb a hét és fél tonnás, dobozos felépítménnyel szerelt T6-os teherautó. A vállalat buszkínálatában szerepel 8,7 vagy tizenkét méter hosszú, egyszintes, szóló városi, tizennyolc méteres, csuklós városi, tizenkét méteres távolsági és repülőtéri, valamint 10,2 méteres emeletes jármű is. A szakmai napokon két K9 típusú, tizenkét méteres autóbuszt állítottak ki. A BYD 2017 áprilisában nyitotta meg komáromi buszgyárát.

Óriási adag Credobus állhat forgalomba. A Volánbusz és a Volán Buszpark lehívta az opciós mennyiséget is, így összesen háromszázötvenkét autóbuszt vásárolnak a Kravtextől, több mint húszmilliárd forint összértékben. A beruházás által 2020 tavaszáig kétszáznegyven Credobus Econell 12, valamint száztizenkét Credobus Inovell 12 típusú autóbusz áll szolgálatba országszerte. A két modellből így már több mint kilencszázat állít forgalomba néhány év alatt a magyar gyártó. Az október óta országosan működő Volánbusz 2019 és 2022 között 3930 autóbusz beszerzését tervezi, ezzel a vállalat teljes járműflottájának hatvan százaléka lecserélődhet.

Összesen 352 Credobus Econell és Inovell állhat forgalomba országszerte 2020 tavaszáig (fotó: Credobus)

Új járművek a Büntetés-végrehajtásnál. A Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága (BvOP) tizennyolc buszt vásárolt a magyar Currus Zrt.-től. A tizenegy fogvatartotti jármű és a hét autóbusz összértéke 2 milliárd 400 millió forint, vagyis a járművek átlagosan egyenként körülbelül százharmincmillió forintba kerültek. A Volvo alvázra épített Currus Aries többfunkciós rabszállítók a biztonsági előírásokat garantálva egyszerre negyven elítélt szállítására alkalmasak.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!