Különvonat járt a tizenkét éve leállított 112-es vonalon. Egy napra feltámadt a „Cibak expressz”: fotósvonat csattogott végig a 2007. március 3-a óta szünetelő forgalmú Nagykálló–Nyíradony vasútvonalon szeptember 14-én, szombaton. A háromkocsis Bz-szerelvényből kiadott menetre száznál is többen jelentkeztek. A 2007-es leállítás óta legfeljebb csak pályaellenőrző vagy gyomirtó szerelvény járt a 20,8 kilométeres pályán, mely nincs valami jó állapotban, többnyire csak tízzel-hússzal járható.

Fotós különvonat járt a tizenkét és fél éve leállított 112-es vonalon. A balkányi állomásra még egy Ikarus 211-est is előhoztak a retro hangulat érdekében (fotó: Fazekas Erzsébet)

Háromnapos repülőünnep volt Szegeden. Az elmúlt hétvégén számos látványossággal találkozhatott a közönség földön és a levegőben is a szegedi repülőnapon. Repültek legendás oldtimer vadászgépek, a Smartwings egyik Boeing 737-ese pedig a mező felett is áthúzott alacsonyan. Köteléket repültek az új, magyar fejlesztésű Magnus Fusion 212-es könnyű kisgépek, koros An-2-es Ancsák, valamint a Flying Bulls is. De nem hiányozhatott Imreh Lajos és a Csirkecomb sem.

Kész a harmadik KISS is. Szeptember 16-án kigördült a vonatok készre szerelését végző Dunakeszi Járműjavítóból a MÁV-Start harmadik emeletes motorvonata. A 815 003 pályaszámú KISS-t a következő hetek, hónapok során gyakran lehet majd látni Magyarországon, elsősorban az 1-es vonalon, mivel a vasúttársaság és a gyártó Stadler a típusengedélyhez szükséges hazai teszteket ezzel a vonattal hajtja majd végre. Az első két szerelvénnyel Csehországban és Németországban zajlanak a futópróbák. Az első tizenegy kétszintes KISS várhatóan 2020 februárjában állhat forgalomba a Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok (100a) és a Budapest–Vác–Szob (70-es) vonalakon.

Megérkezett a cseh Leo Express magánvasút első Sirius motorvonata Kínából (fotó: Leo Express)

Megérkezett a Leo Express első kínai motorvonata. A Sirius fantázianevű szerelvényt a világ egyik legnagyobb járműgyártójának számító CRRC építette. A hatrészes, 111,2 méter hosszú szerelvény két feszültségrendszer (huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó- és három kilovoltos egyenáram) alatt is képes közlekedni, háromszáz utas befogadására és százhatvan kilométer per óra maximális sebességre alkalmas. A cseh magánvasút 2016 őszén rendelt három motorvonatot a CRRC-től, a megállapodás további harminc szerelvényre szóló opciót is tartalmaz.

Tehervonat siklott ki Miskolcon. Szeptember 18-án, szerdán délután a Felsőzsolca felől Miskolc-Tiszai pályaudvarra érkező szerelvényt továbbító 630 032-es mozdony, valamint az első kocsi első forgóváza egy jobbos kitérőnél még átjutott a másik vágányra, a kocsi hátsó forgóváza azonban a többi kocsival együtt tovább haladt az eredeti vágányon. A kisiklott védőkocsi kidöntött egy felsővezetéktartó oszlopot is. A műszaki mentés csütörtök hajnalig tartott, ez idő alatt a vonatok Miskolc és Felsőzsolca között csak egy vágányon közlekedhettek.

Egy Ikarus 280-as csuklóssal és egy 211-es midivel bővült a napokban a Közlekedési Múzeum járműállománya (fotó: Közlekedési Múzeum)

Újabb két Ikarus a Közlekedési Múzeumnál. Egy 211-es midivel és egy 280-as csuklóssal bővült a megújuló múzeum kollekciója. A midi 1990-es évjáratú, karrierje során munkásszállító buszként dolgozott. A csuklós 1986-ban épült, és 2014-es selejtezéséig a BKV vonalait szolgálta. A járművekkel már tízet számlál a Közlekedési Múzeum által az elmúlt évek során beszerzett buszok száma. Az intézmény kiemelt feladatának tekinti a hazai autóbuszgyártás emlékeinek megőrzését. A múzeum gyűjteményébe kerülő autóbuszokat felújítják, némelyikükkel már az elmúlt hónapokban találkozhattak is az érdeklődők különböző szakmai programokon.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!