Löbau kincsei - 2. rész

Istvánfi Péter   ·   2011.07.09. 19:00
stamp

A rendezvény egyik legérdekesebb járműve az 1973-as gyártású első szériás Ikarus 250.53-as volt. Az impozáns fényezésű járművön megtalálhatóak a korai 200-asok jellemzői: a hosszú Ikarus felirat a homlokfalon, az egyenes műszerfal, a kézi ajtó, és az orrban elhelyezett hűtő.

A drezdaiak farosától csak egy évvel fiatalabb 250-es a garázsban (Fotó: Kengyel Kristóf)

A jármű különlegessége a kézi ajtó, és az orrban elhelyezett hűtő, amelynek a beömlő nyílása a lökhárító alatt látható (Fotó: Müller Péter)

A busz felújításakor látványos fényezést kapott (Fotó: Papp Szabolcs)

A 250-es hátulról (Fotó: Papp Szabolcs)

A kocsi fényezésével teljesen beleolvadt a mezőbe (Fotó: Müller Péter)

A régi 200-asok ismertetőjele, a széthúzott Ikarus felirat (Fotó: Kengyel Kristóf)

A 250-es motorja (Fotó: Kengyel Kristóf)

Német nyelvű gyári táblák a busz belsejében (Fotó: Kengyel Kristóf)

A busz vezetőfülkéje (Fotó: Müller Péter)

Ugyancsak a régi kocsik jellemzője az egyenes műszerfal (Fotó: Müller Péter)

A jármű szépen tisztán tartott utastere (Fotó: Müller Péter)

Korábban Chemnitzben szolgált a találkozó másik 250-ese. Az 1989-ben gyártott 250.67-es a Szászország déli részén található Erzgebirge régió közlekedési cégének, az RVE-nek a nosztalgiaflottáját erősíti.

Az Erzgebirgéből érkezett 250-es a löbaui garázsban (Fotó: Kengyel Kristóf)

A busz a maga 1989-es gyártási dátumával a találkozó fiatalabb járművei közé tartozott (Fotó: Müller Péter)

A 250-es a főtéren (Fotó: Ikarus Bus Club)

Együttállás a helyi templomtoronnyal (Fotó: Müller Péter)

A türingiai Saalfeldből érkezett a találkozóra a hagyományos piros-fehér festésű 1978-as gyártású 255.72-es. A német precizitással gyári állapotúra felújított jármű két Ikarus rajongó tulajdonában van.

A laprugós 255-ös Türingiából (Fotó: Kengyel Kristóf)

A busz a 266-osból nézve (Fotó: Kengyel Kristóf)

A 255-ös hátulról (Fotó: Müller Péter)

A jármű a 266-osból fotózva (Fotó: Müller Péter)

A laprugó és a nyithatatlan ablak miatt a hosszabb út nem lehetett kellemes a buszban (Fotó: Müller Péter)

Laprugósok egymás közt (Fotó: Müller Péter)

A 255-ös utastere (Fotó: Müller Péter)

A találkozó egyetlen magyar résztvevője Polgárról érkezett. Az 1986-ban gyártott Ikarus 266.25-ös korábban a Kapos Volánnál szolgált, onnan került Polgárra egy magángyűjtőhöz. A korábban kissé megviselt járművet a találkozóra alaposan feldíszítették.

Indulás előtt Budapesten (Fotó: Kengyel Kristóf)

A busz a találkozóra króm díszléceket és keréktárcsákat kapott, emellett a fényezését is felpolírozták (Fotó: Müller Péter)

A találkozó hazai résztvevője a löbaui mezőn (Fotó: Papp Szabolcs)

Portré a főtéren. A busz fontosabb gyári adatai a szélvédőre is felkerültek (Fotó: Müller Péter)

A busz a löbaui vasútállomás előtt (Fotó: Müller Péter)

Együttállás a norvég turnéról hazatérő Molitus S91-essel (Fotó: Kengyel Kristóf)

A midibuszt a találkozón is élénk érdeklődés kísérte (Fotó: Kengyel Kristóf)

Legközelebb a találkozó városi és városközi szóló buszaival fogunk megismerkedni.

Kapcsolódó hírek