Sosem aludnánk másban

iho/vasút   ·   2015.05.30. 11:15
halokocsi0

A vagonokat ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság legfrissebb hírlevelében is elolvashatnak.

Jó Éjszakát! – Oranzsnak áll a világ!

„Ónozó György MÁV-vezérigazgató (1988. május 19.–1989. február 15.) kezdeményezésére a nemzetközi forgalmú gyorsvonati kocsik feljáróajtajait narancsra festették, hogy ezzel is a közlekedés biztonságát növeljék. A közvélemény a típus alapján ezt a korszakot mindig is »oranzsajtósnak« nevezte. Az eredeti járművek beszerzése 1978-ban 70-41 középszámmal (húsz vagyon) történt az NDK-ból, majd 1985-ben újabb tíz kocsi érkezett, de már 70-80-as középszámmal. A hálókocsik keresztül-kasul futkároztak az OSZZSD-tagországok vasútjain, főleg a gyakran félnapos késéssel közlekedő Fekete-tengeri idényvonatokban.

(fotók: QuaBLA-hírlevél, és a QuaBLA Facebook-oldala)

Mint érdekességet adjuk közre, hogy a flottából egy kormányzati célokat szolgált, és erre utalóan sötétzöld színezést kapott.

Jelen modellkiadásunkban ez a három kocsitípus szerepel. Bármilyen korabeli dízel- és villamos mozdony mögé, mindenféle nemzetközi vonatba besorozható. A feliratok – az eredeti kivitelnek megfelelően – mind fehér színűek.

Katalógusszám: 21116.1, pályaszám: 61 55 70-41 002-2, korszak: IV.
Katalógusszám: 21117.1, pályaszám: 51 55 70-80 006-7, korszak: IV.
Katalógusszám: 21118.1, pályaszám: 51 55 70-41 017-2, korszak: IV.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek