Szerkezetkész az első repülésre szánt A350-es

iho/repülés   ·   2012.12.04. 11:28
A350_XWB_MSN1_journey_to_station_30_HG_cim

Saját lábán, vagyis a futóin gurult át az új szélestörzsű Airbus, az A350XWB első repülő példánya Toulouse-ban a nemrég avatott új összeszerelő csarnokból a tesztközpontba.

Az MSN-001 jelzésű gép hajtóművek nélkül, de szerkezetkészen érkezett a következő állomásra, ahol túlesik a földi próbákon, miután a gép sikeresen átesett „felélesztése” első fázisain, az eletromos és hidraulikus rendszer bekapcsolásán, a törzsben és a szárnyon lévő rendszerek első működési próbáin.

A teszközpontban a további mérések és próbák heteken át zajlanak majd.Utána következhet a festés, majd a gép megkapja a hajtóműveit, első repülése 2013 közepére várható, hangzik az Airbus közleménye. A cég weboldala szerint ebben a pillanatban 562 szélestörzsű 350-esre van rendelése a gyártónak.

Időközben a típussal kapcsolatos érdekes hírt jelentett be a Qatar Airways: a Doha központú társaság, az új Airbus kibocsátója alaposan átalakította rendelésállományát, és a kisebb kapacitású 350-800-asra vonatkozó húszgépes igényét három 900-as és 17 1000-es változatra konvertálta.

A Qatar és agilis vezérigazgatója, Akbar Al Baker már vagy másfél éve legfőbb szorgalmazója annak, hogy az új típus legnagyobb változata az eredeti tervekhez képest sokkal jobb paraméterekkel lépjen piacra, legfőképp nagyobb hatótávolságra legyen képes. Az Airbus az ő nyomására tervezte át az A350 1000-et, az összesen 80 gépes megrendelés átalakítása pedig azt jelenti, hogy a társaság most már elégedett a gyár által most prezentált adatokkal.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.