Új gép új festéssel: lassan repülésre kész az A350
A festés előtti kémképek után az Airbus nyilvánosságra hozta új típusa, az A350 XWB hivatalos fotóit – festés után: a prototípus végre teljes szépségében tárul a világ elé.
A képek tanúsága szerint valóban gyönyörű, arányos, karcsúnak tűnő madár ez a kategóriájában egyébként legterebélyesebb törzzsel épült új gép (a nevében szereplő XWB: Extra Wide Body, azaz extraszéles törzs).
A MSN001 festése a gyár közleménye szerint kevesebb mint hét napba telt, miután előtte beépítették a repülési tesztekhez szükséges műszereket, berendezéseket, és megtörtént ezek hitelesítése.
Áprilisban futttatták végig a villámcsapás-próbákat, amelyek az új típusú anyagok, kompozitok fokozott használata miatt voltak fontosak, de erre a komoly tesztre a második repülési tesztekre szánt példányt, az MSN003-ast használták. A 002-es példány nem fog repülni, a földi terhelési próbáknak lesz a főszereplője.
Ugyancsak múlt hónapban az iho/repülés is közölte a fotókat arról a fontos mozzanatról, amikor az MSN001 szárnyai alá függesztették a hajtóműveket. A gép azóra intenzív vibrációs teszteken is átment, most pedig már az utolsó teszteket futtaják végig, mielőtt Toulouse-ban az első felszállásra sor kerül.
Az Airbus közleménye továbbra is csak úgy fogalmaz, hogy az MSN001-es valamikor nyáron repül először, a szűzfelszállás pontos idejét nem közlik, mint ahogy azt természetesen az utolsó tesztek is befolyásolhatják.
Mint arról többször beszámoltunk, sokan reménykedtek abban, hogy a gép megjelenése lesz a júniusi Le Bourget repülőszalon szenzációja, de ezt a reményt az Airbus főnökei igyekeznek visszafogni. Más vélemények szerint az első repülésnek mindenképpen hatalmas publicitása lesz, amit az Airbus méltóképp fog kihasználni. Az biztos, hogy a gyorsabb előrehaladás érdekében az Airbus egy korábbi bejelentés szerint mellőzi a szokásos kigördülési ceremóniát, és minden erejével az első felszállás előkészítésére koncentrál.