A kulcsszókutatás fontossága az online marketingben

iho   ·   2023.12.06. 14:00

A digitális marketingben, a keresőoptimalizálásban elért sikerekhez fontos alapot szolgáltat a kulcsszókutatás, így bármilyen szöveg megírása előtt a legfontosabb feladat a cég tevékenységéhez kapcsolódó kulcsszavak összegyűjtése.

A SEO a tartalmak kulcsszavakra optimalizálását jelenti, ezért első körben meg kell találni a kapcsolódó, a felhasználók által használt kifejezéseket, és ezek ismeretében megalkotni a tartalomstratégiát, a hirdetésszövegeket. A kulcsszókutatásra több módszer létezik, a megszokott módszerek mellett most olyanokat mutatunk, amelyek unortodoxak, mégis eredményesek. 

Kulcsszavak és kulcsszótervezés 

A technikai feltételek teljesítése mellett a kulcsszavak megfelelő helyeken történő szerepeltetése révén kerülhet egy weboldal a keresők élére, ami az organikus forgalom és általa a bevételek növelését jelenti. Az Adlab PPC ügynökség segít cégednek az online kampányok lebonyolításában, ezáltal a bevételek növelésében. 

A klasszikus iskola a Google kulcsszótervezőjét, valamint a Google Trendset és a SERP-et ajánlja, de ma már különféle, harmadik felektől származó SEO szoftverek is segítik a munkát. A legnagyobb kontrollt azonban a Google Ads jelenti, így ha azt használod, versenyelőnyre tehetsz szert a konkurenciáddal szemben. 

Így kezdj neki a kulcsszókutatásnak!

Triviálisnak tűnhet, de a kampányok indítása előtt jó, ha tisztában vagy azzal, mit is szeretnél hirdetni, ezután merülhetsz csak bele a kulcsszókutatás rejtelmeibe. 

Állíts össze egy alap kulcsszókészletet, kezdd a saját ötleteiddel, gondolj arra, milyen szavakkal, kifejezésekkel keresnéd az adott terméket. Amennyiben kifogysz az ideákból, bevetheted a profi kulcsszótervezőket. Rengeteg rossz kifejezést fogsz találni, ami nem fedi az általad hirdetni kívánt terméket, de ezeket is a magad javára fordíthatod, negatív kulcsszavakként használhatod. Így kizárhatsz rengeteg felesleges kattintást, amivel pénzt spórolhatsz. Ha pedig ezekkel is megvagy, bevetheted azokat a módszereket, amikről eddig talán még nem is hallottál.

A szokásostól eltérő módszerek

Néhány igen hasznos adatot tudsz kinyerni a Google Search Console-ból, például konkrét keresési kifejezéseket, azok átlagos pozícióját a SERP-ben, valamint negatív kulcsszavakat. Amennyiben az adott termékre vannak DSA kampányok, azok riportjaiból is kinyerhetők újabb kulcsszavak. 

Itt véget is érhetne a kutatás, azonban a megszokottól eltérő módszert alkalmazva még csak most kezdődik. A főneveket és mellékneveket szétválogatás után egy eszköz segítségével random variáljuk, így újabb és újabb, a listában eddig nem szereplő long-tail kulcsszavakat kapunk. Ezek után elindíthatjuk a kampányokat A SKAG módszer alapján, érdemes lehet minden kulcsszóhoz egyedi hirdetésszöveget írni, hogy minél magasabb legyen a minőségi mutató. 

Hogy minél gazdaságosabban fussanak a kampányok, kiemelt figyelmet kell fordítani a SEO lényegére, a mérésekre, illetve ezek alapján az optimalizálásra.

(x)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek