A meglepetések meglepetései

Kadocsa Gyula   ·   2015.08.24. 13:45
00kicsi

Minden valószínüség szerint az egyik legnagyobb durranás a Park legújabb kertivasúti mozdonyának bemutatkozása volt. Az új gép a kultikus Nohab dízelelektromos mozdonyának egzakt 1:8-as méretre kicsinyített mása. A kismozdony hajtásrendszerében is sok rokonságot mutat nagytestvéréhez. A Kisnohab szíve egy egyhengeres dízelmotor, amely hidraulikus áttételen át egy személykocsiból kiszerelt generátort hajt meg. Egyenirányítás után mind a hat tengelyt egy-egy TC motor forgatja. A fékezés is az eredetihez hasonló, sűrítő által termelt levegő működteti a féktuskókat. A szellőzést a tetőre felszerelt nagy teljesítményű PC ventilátorok biztosítják. A mozdony saját tömege körülbelül 350-400 kilogramm. Az első tesztköröket szombaton zárás előtt tette az új fiú, de vasárnap már a látogatók nagy örömére utasokkal teli kocsikkal rótta a köröket a Park területén. A mozdony még nincs teljesen befejezett állapotban, többek között szélvédőket, szellőzőrácsokat, világítást szerelnek be a közeljövőben.

Kicsiben is debütált a Nohab a Parkban<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

Az Orient-csarnok a hagyományokhoz híven, Legóvárosal (működő ICE-szerelvénnyel és villamosokkal), kisgyerekeknek favonattal, erdei vasúti modellekkel várta a látogatókat. A csarnok közepén idén is a nagy ovális pálya foglalta el a központi helyet, amelyen gázzal fűtött, gőzzel hajtott RC távirányítású mozdonyok vontatták a szerelvényeket.

„Valami Amerika” – az Orient-csarnokban

A kertivasút-találkozón több év kihagyása után mutatta meg magát a napokban felújításon átesett Nyalóka is, azaz a 22,034-es pályaszámú „motorpótló” gőzmozdony. A kisgőzös a Magyar Vasúttörténeti Park finanszirozásával újult meg és Történelmi Magyar Vasúti Kultúráért Egyesület üzemelteti. A mögöttünk hagyott hétvégén az igen népszerű gőzmozdonyozás főszereplője volt.

Nyalóka újra gőzben

A kerti vasúti találkozót a német, osztrák és szlovén vendégek és járműveik jelenléte tette színessé.

Készülődnek a kerti gőzösök

Szintén meglepetés volt a frissen felújított Dodge Weaponból átalakított sínautó. A Weaponokat a Trumanokhoz hasonlóan a második világháború után hagyták itt az amerikaiak. A MÁV több példányt is átalakított sínautónak, ebben a járműben jelenleg 2,3 literes Ford Taunus motor dolgozik. A Parkba érkezése előtt Siófokon szolgált „síntaxiként”.

Egy újabb háborús veterán

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek