A Wizz Air már vr-technológiát is alkalmaz pilótaképzésében

MTI/iho   ·   2024.03.28. 15:00
Wizzair pilótaképzés

A légitársaság az Airbus által kifejlesztett, felhőalapú Mobile Airbus Training experience Suite csomagot és a Virtual Procedure Trainer technológiát használja fel pilótaképzésében.

A Mobile Airbus Training experience (MATe) Suite egy felhőtechnológiára épülő szolgáltatási platform, amely e-tréninget és vizsgákat foglal magában különféle pilóta kategóriákra szabva. A Virtual Procedure Trainer (VPT) innovatív szoftvere pedig egy virtuális pilótafülke segítségével oktatja a növendékeket, ezzel lehetőséget ad arra, hogy alaposan megismerkedjenek az Airbus repülőgépekkel és készségszinten begyakorolhassák a legfontosabb műveleteket. A két új képzési megoldás – aminek bevezetésére a Légügyi Felügyeleti Hatósági Főosztály is megadta jóváhagyását – még átfogóbb tudás megszerzésére nyújt lehetőséget a Wizz Air képzési központjában, és támogatja a típusképzési tanfolyamon részt vevő pilótákat.

Tervei szerint a Wizz Air 2030-ig további négyezer pilótát és elsőtisztet képez ki, valamint háromszáz új Airbus A321neo és egy nagy hatótávolságú A321XLR repülőgéppel bővíti flottáját. A Wizz 2013-ban nyitotta meg első képzési központját Budapesten, egy A320-as teljes repülés-szimulátorral és tantermekkel, majd 2018-ban egy második intézményt is létrehozott a fővárosban. Az oktatóközpontokban három A320 teljes repülőgép-szimulátor, fedélzeti evakuációs, valamint tűzvédelmi tréningek állnak a pilótanövendékek rendelkezésére. Idén Rómában alapít újabb képzési központot a légitársaság.

A légitársaságnál évente több mint kétezer új pilótát képeznek ki, az elmúlt tizenkét hónapban csaknem kilencven növendék Magyarországon szerezte meg a képesítését. Jelenleg több mint 2600 pilóta dolgozik a Wizz Air állományában, a légitársaság flottája pedig 206 repülőgépből áll.

A Wizz Air bevétele 134 százalékkal, 3 milliárd 896 millió euróra emelkedett a tavaly március 31-én zárult üzleti évében, miközben az utasforgalom 88 százalékkal, 51 millió 72 ezerre nőtt. A kamatok, adófizetés és értékcsökkenési leírások előtti eredmény (EBITDA) 134 millió 300 ezer eurót ért el, a megelőző üzleti évben 23 millió 300 ezer eurós veszteséget könyveltek el. A cég nettó vesztesége a 2021/2022-es 642 millió 500 ezerről 535 millió euróra csökkent.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.