Airbus-hírek: repül az első széria Atlas, épül a 350 XWB

iho   ·   2013.03.11. 18:00
cim_franc

Sevillában szállt fel és ott is landolt a francia légierő jövendő új légcsavaros-gázturbinás szállítógépe, az első sorozatban gyártott A400-as. Mint az Airbus Military weboldala beszámol róla, a repülés 5 óra 42 percig tartott, amit a berepülő pilóta, Hugues Van Der Stichel nagyon nyugodtnak, eseménymentesnek minősített.

Az Atlas teljesítménye az elvártaknak megfelelő volt, tette hozzá, és kiemelte, hogy ugyancsak a várakozásoknak megfelelően jó a gép kezelhetősége. Az első repülés eredményei a kapitány szerint bíztatóak arra nézve, hogy a francia légierő, a típus első felhasználójaként, „időben megkapja a gépet”.

A francia légierő színeiben, valahol Spanyolország fölött <br>(fotók: Airbus)

Hogy ez egészen pontosan milyen dátumot jelent, azt még nem tudni pontosan. Mindenesetre az Airbus korábbi jelzései szerint az európai gyártó számára az lenne az ideális, ha két új terméke is egymás mellett jelenhetne meg nyáron a párizsi nemzetközi  repülőszalonon: az Armée de l'Air szállítógépénél ez nem tűnik kérdésesnek, viszont magyarázza az időhatár az új Airbus-utasszállító, az A350 XWB körüli komoly erőfeszítéseket.

A gépről készült, legutóbb közzétett fotókon ugyan még a szárnyakon nem voltak ott a Rolls-Royce Trent XWB hajtóművek, de mivel ezek légialkalmassági engedélye is megszületett közben, elképzelhető, hogy Toulouse-ban sikerül repülőképessé tenni az Airbus mostani legfontosabb fejlesztését a nagy nemzetközi repülőkiállításra.

Szép gép lesz a 350-es, ez már hajtóművek nélkül is látszik a gyári fotón

Legfrissebb hír szerint Thomas Enders, az EADS vezérigazgatója ezügyben erősen lehűtötte a kedélyeket, szerinte kevés a remény arra, hogy Párizsban bemutassák a gépet, bár hozzátette: nem lehet kizárni ennek esélyét, csodák persze lehetnek.

Miközben az első berepülésre szánt példányt további tesztekhez vontatták, például amelyek révén meggyőződnek az üzemanyagrendszer működéséről és szivárgásmentességéről, megérkezett a Beluga-szállítógépeken a harmadik repülőképes példány három törzs-szekciója,  meg is történt  a hatalmas törzsrészek összeillesztése, és beindult a kényes és hosszadalmas kábelezési munka.

Az MSN3 törzse még három darabban

Az MSN3 jelű gépet nagy és közepes magasságban végzett tesztrepülésekre, a hosszú távú és a „hot-and-high” próbákra használják majd, tehát ezzel a géppel mérik a típus teljesítményét magasan fekvő reptereken, illetve forró égövi körülmények között. De ugyanezt a gépet küldik majd valahová a sarkkörön túlra is, hogy extrém hidegben is vizsgáztassák a rendszereit.

Kapcsolódó hírek