Az elfüstölt pirítóskenyér okozta a fennakadást a 100-as vonal közlekedésében

iho/vasút   ·   2025.05.16. 17:10
_tokaj_

Már működik a biztber, de az eset előzményének a világtörténelemben sem lelni párját. 

Délután újraindulhatott a közlekedés, ismét járnak a vonatok Kaba és Ebes között, azaz gyakorlatilag a 100-as vonal teljes hosszában. A biztberhiba érintette a Debrecenből 13:37-kor a Nyugati pályaudvarra induló Cívis interrégiót is, a 6095-ös vonatszámban közlekedő IR útja csak Hajdúszoboszlóig tartott. A vasúttársasági tájékoztatás szerint a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza vonalon kora délután azért kellett hosszabb eljutási időre kell számítani, mert Kaba és Ebes között biztosítóberendezési hiba miatt átmenetileg nem közlekedhettek a vonatok. A forgalom átszervezése folyamatban volt.

De mi okozta a biztosító-berendezés „hibáját”? Értesüléseink szerint Hajdúszoboszlón odakapott a pénztáros pirítósa, erre a füstérzékelő automata a tűzvédelmi vészlekapcsolóval az egész állomáson lekapcsolta az áramot (szörnyű érzés lehetett konstatálni a következményeket, együttérzünk a pénztárossal...). Az áramszünet magával rántotta a biztbert is, ezért szünetelt egy ideig az elegyek áramlása Kaba és Ebes között… 

Nyitóképünkön egy május 10-ei Tokaj IC a kettes Bikával Vecsésnél. A köricéket is érintették a Hajdúszoboszlón történtek (fotó: Simon Zsolt)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Síncsere, helyreállítás, biztber kiépítése: mindent csinál a MÁV Szeged környékén

MÁV/iho   ·   2025.04.04. 08:25

Szeged vasúthálózatának több szakaszán komplex pályaépítést és karbantartást, köztük új biztosítóberendezés kiépítését és az üzembe helyezésének előkészítését, deltavágány feletti felsővezeték építését, továbbá a januári siklás helyszínén a vágányok, váltók végleges helyreállítását is elvégzi a MÁV.