Az első leszállás: hajóra
Az akkor óriási bravúrnak számító leszállásra 1911. január 18-án került sor Kaliforniában, San Francisco partjainál. A lehorgonyzott USS Pennsylvania cirkáló fedélzetének első részére építették fel az akkor forradalmi újításnak számító, fával fedett, aprócska, alig 40×10 méteres repülőfedélzetet. Az Eugene Ely vezette Curtis Pusher kétfedelű, tolólégcsavaros repülőgép a közeli, San Bruno melletti Tanforan repülőtérről szállt fel. A gép a mai napig egyeduralkodónak számító fékezőhorgos megoldással állt meg, miután a repülőgép sikeresen a fedélzetre szállt. A hordozófedélzeti haditengerészeti repülés megszületett, de ezt akkor talán még senki sem tudhatta előre...
A gép leszállása komoly társadalmi eseménynek számított. A parthoz közel lehorgonyzott cirkálót és a vakmerőségig bátor pilótát ezrek figyelték a partról. A hajó legénysége a repülőfedélzeten keresztbe több kötelet is kifeszített, az előre kiszámított magasságban. Ezeknek kellett megállítania a futóművei közé erősített fékezőhoroggal felszerelt Curtis Pushert, mielőtt az a repülőfedélzet végére, elővigyázatosságból kifeszített ponyváknak ütközne.
A pilóta, Eugene Ely igyekezett minél gondosabban felmérni a terepet, a rá váró fedélzetet. A gondosan felépített iskolakör után, enyhe hátszélben megközelítette a repülőfedélzet szélét. Arra viszont nem számított, hogy a könnyű tömegű gépet egy feláramlás éri, pont akkor, amikor eléri a fedélzetet. Szerencsére ezt az áramlást sikerült gyorsan korrigálnia, s a gép fékezőhorgával a fedélzet felénél elkapta az egyik kötelet. A fékezőköteleket homokzsákkal szorították le, nem szilárd szerkezethez voltak hozzákötve. A fékezőhorog így nem szakadt le a hirtelen rántástól, hanem a könnyű gép fokozatosan lassult le és végül megállt.
Biztonsági okokból nemcsak a repülőfedélzet végére, hanem két oldalára is erős ponyvákat feszítettek ki, melyek a remények szerint még baleset esetén is megfogták volna a Curtist. Komoly esély volt arra, hogy a gép nem kapja el a fékezőköteleket és nem tud megállni, vagy esetleg a gép gurulás közben megcsúszik, oldalra kitör. Szerencsére egyik esemény sem következett be. Ezek a kezdetleges védelmi intézkedések ugyanakkor megágyaztak azoknak a biztonsági rendszereknek, melyek a mai napig megtalálhatóak a modern, nukleáris meghajtású repülőgép-hordozókon is.