Háromnegyed évszázad, több mint 302 millió utas, 3,1 millió tonna áru
Hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét.
Hetvenöt évvel ezelőtt, 1950. május 7-én nyitották meg az utazóközönség előtt Budapest nemzetközi repülőterét.
A moduláris integrált remote toronyirányítási rendszer (mirTWR) nemcsak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér biztonságos és hatékony működését támogatja, hanem a jövőben további, akár kisebb vidéki repülőterek kiszolgálására is alkalmassá tehető.
Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Lengyelország nemzeti légitársasága a nagy hatótávolságú utasszállító repülőgépeket fejlesztési koncepciójának megfelelően az új interkontinentális desztinációkon kívánja üzemeltetni.
Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.
Karácsonyi fényekbe öltözve várja a légiutasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér. A Budapest Airport arra kéri őket, indulás előtt tájékozódjanak arról, hogy melyek azok a tiltott eszközök, amelyeket nem lehet a kézipoggyászban vagy a feladott poggyászban szállítani.
Ezen kívül a téli menetrendben Genovába, Gran Canariára, Salernóba, és Marrákesbe is indul közvetlen járat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről.
Globális informatikai hiba miatt több légitársaság utasfelvételre használt rendszere leállt.
A China Southern légitársaság mostantól hetente négyszer repül Boeing 787-9-es Dreamlinerrel a kínai nagyváros és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér között.
Három hete, 2024 júniusa elején nevezték ki. Több mint két évtizedes nemzetközi aviatikai szakmai tapasztalata van, az elmúlt öt évben a Vinci Airports-hoz tartozó belgrádi Nikola Tesla Repülőtér vezérigazgatója volt.
Több mint egy éves intenzív tárgyalássorozatot követően június 6-án aláírták a felek a Budapest Airport Zrt. adás-vételi szerződését. Ezzel a tranzakció lezárult, így kishíján húsz év elteltével újra nemzeti többségi tulajdonba került a reptér.
A budapesti repülőtér-üzemeltető a világjárvány utáni második nyereséges évét nyugtázhatja. A társaság ugyanis 2023-at 337,8 millió euró nettó árbevétel mellett nettó 74 millió euró nyereséggel zárta, és a Covid-19 idején felhalmozott veszteségét az elmúlt két évben 47 millió euróra csökkentette.
A magyar főváros légikikötője zsinórban tizenegyedik alkalommal nyerte el a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón.
Újra egymillió fő felett a januári utasforgalom, nőtt a kezelt árumennyiség is.
A világjárvány előtti időszakhoz közelít a Budapest Airport: a repülőtéren tavaly 14,7 millió utas fordult meg, ami a Covid előtti utasforgalom 91 százalékának visszaépülését jelenti. A légijavak mennyisége pedig soha nem látott rekordot döntött, a BUD Cargo City több mint 200 ezer tonna árut kezelt.