Fővárosi Kormányhivatal: veszélyes a budapesti autóbuszok egy része
A múlt hét busztüzei után elrendelt kormányhivatali ellenőrzés aggasztó és veszélyes hiányosságokat tárt fel a BKV autóbuszainál.
A múlt hét busztüzei után elrendelt kormányhivatali ellenőrzés aggasztó és veszélyes hiányosságokat tárt fel a BKV autóbuszainál.
A nemzeti ünnepen várhatóan sokkal többen utaznak közösségi közlekedéssel a különböző rendezvényekre, ezért az előzetes jegyértékesítéseket figyelve nagyobb kapacitással indulnak az intercity- és az esti elővárosi vonatok, valamint a HÉV-ek.
Szerdán és csütörtökön néhány órán belül két autóbusz is kigyulladt, egynek pedig füstölt a motortere, ezért a rendszeres ellenőrzéseken kívüli, azonnali tűzbiztonsági vizsgálatot rendelt el valamennyi autóbuszán a társaság. Egyik esetnél sem sérült meg senki.
Eredményesen zárult a közbeszerzési eljárás: a nyáron forgalomba állított 131 új kocsi után további 869 járművel gyarapodik az állomány. Ennek köszönhetően 2027-ben már kizárólag légkondicionált autóbuszok fognak közlekedni hazánkban.
A fővárosba érkező 142 modern, dízel Mercedes-autóbusz első példányaival július 31-étől lehet utazni a belvárost Újpalotával és a budai városrészekkel, például Budafokkal, Nagytéténnyel vagy Gazdagréttel összekötő 8E és 133E vonalakon.
Eddig több mint félmillió utazás, nő az elégedettség, az integrált közösségi közlekedés élménye pedig egyre több embert győz meg a digitális mobiljegy-alkalmazás használatának egyszerűségéről.
A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.
Az első kocsik a Balaton környékén álltak forgalomba, a nyár közepére pedig várhatóan már mind a 131 busz közlekedni fog.
Június 21-étől hosszabb útvonalon közlekedik a 81-es troli, ezzel párhuzamosan a 74A vonal június 20-án üzemel utoljára, ekkor nosztalgiajáratként egy régi ZiU-9B troli is forgalomba áll.
Az előző hónaphoz képest csupán kisebb, a múlt év azonos időszakához képest azonban már jelentősebb mértékben, négy százalékkal nőtt a hazai vonatok pontossága.
Június elsejével lépett életbe a késésbiztosítási rendszer, az első három nap alatt 9600 esetben térítették vissza a jegyár felét.
A június 1-jéről 2-ára virradó éjszakától meghosszabbított üzemidővel közlekednek a fővárosi metrók, amihez nemcsak számos BKK-járat, hanem a MÁV-csoport érintett járatai is igazodnak.
Többségi, ötvenegy százalékos tulajdont szerzett a Pannon-Busz-Rent Kft.-ben a Waberer’s International Nyrt., a fennmaradó részesedést 2027-ig vásárolhatják meg.
Az idén ötvenéves Földalatti Vasúti Múzeum új, „Így utaz(t)unk mi – A fővárosi közösségi közlekedés gyerekszemmel” című kiállítása gyereknapon, május 25-én nyílt meg.
A MÁV-csoport áprilisi havi riportját elemezzük.