E-sport-fogadás, és ami mögötte van

iho   ·   2020.12.19. 08:00
iho_2_cikk_pexels.com

A világhálón igen nagy mennyiségű információt lehet felkutatni az e-sport játékokról, és ezek mind a segítségünkre lehetnek abban, hogy az erőviszonyokról relatív pontos képet kapjunk, de az elemzések és statisztikai számítások mellett érdemes az olyan előre nem látható befolyásoló tényezőkre is figyelni, amelyek befolyásolni tudják egyes mérkőzések kimenetelét, legyen szó akár kommunikációs vagy technikai jellegű problémákról.

A statisztikai számítások nem mutatják be egy adott verseny vagy versenysorozat teljes képét, mégis talán a legalapvetőbb kiindulási pontját jelenthetik az e-sportfogadók számára. De a játékosoknak szükséges feltenniük további kérdéseket is: honnan szerezhetőek be a hiteles információk, hol tudakozódhatnak az e-sport mérkőzések és bajnokságok kapcsán. (Az online sportfogadásról ide kattintva tudhat meg többet.) Egy jelenleg is futó verseny esetében könnyű dolgunk van, hiszen az összesített statisztikákat bármikor gyorsan el lehet érni, de mi történik akkor, ha egy játékos korábbi adatokra kíváncsi. Például felkeresheti az angol nyelvű HLTV weboldalát, amely egy nemzetközi CS:GO statisztikák tekintetében kiemelt felület, ahol a játékosok, illetve a csapatok fejlődésére vonatkozó összes statisztikai adat – akár diagramok formájában is – megtalálhatóak. Ráadásul a különböző szűrök beállításával több hónapra visszamenőleg is kereshetőek az eredmények.

Ahol a fogadás, ott a bunda?

Az e-sport piac egyik legfontosabb problémája az, hogy mivel még nem teljesen szabályozott, még várat magára a protokoll, ami majd minimalizálhatja az esetleges csalásokat, bundázásokat, már csak azért is, mert egy ilyen helyzet nem csak a fogadók számára káros, de maguk a versenyzők, de akár az egész csapatuk is súlyos presztízsvereséget szenvedhet egy kellemetlen ügy kirobbanásakor. A másik nagy probléma az életkori sajátosság. Nemzetközileg ismert tény, hogy az e-sport nézők jelentős hányada kiskorú, akik számára a fogadás törvényileg tilos. Már pedig az ő védelmükben az e-sportot talán még a hagyományos sportoknál is szigorúbban kell majd kezelni.

A rajongóknak sem könnyű!

Ha hihetünk az előrejelzéseknek, akkor az idei év végén globálisan már messze több mint 450 millió ember érdeklődésére számíthatnak majd az e-sport közvetítések. Hazai szinten is kedvezőek a kilátások, az állami lottótársaság sportfogadási üzletágának egyre inkább meghatározó szektora az e-sport-fogadás, olyannyira, hogy becslések szerint a szegmens teljes forgalmának a 10 százalékát, tehát éves szinten mintegy 25 milliárd forintot hozhat a konyhára. Nem csoda tehát, ha egyre többen éreznek rá a játék ízére, annyi azonban biztos, hogy érdemes az e-sportok esetében is minden körülményt megismerni, és annak alapján letenni a voksot egy-egy játékos vagy csapat mellé. Érdemes sok interjút olvasni, és egyre több mérkőzést megtekinteni a teljes kép kialakításához. Szerencsére ma már tejes iparágak szolgálják a rajongók érdekeit, egyes nemzetközi csapatok aktívan használják a közösségi médiát, ráadásul a releváns szakmai híreken túl általános információkat is kaphatunk ezeken.

(illusztráció: pexels.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek