Égi rally: nem leggyorsabban, hanem legpontosabban

Daka Olga   ·   2011.08.06. 07:20
normal_eger0006_cr

Képek régebbi versenyekről a rallyrepules.hu oldalról

A dunakeszi repülőtéren megkezdődött a háromnapos XX. Magyar Rallyrepülő Nemzeti Bajnokság, a szervező a Malév Repülőklub, a Magyar Repülő Szövetség és a motoros általános szakág adja a verseny szakmai felügyeletét. De mi is ez a különleges sportág, és mennyiben más, mint amit négykeréken a földön művelnek?

A FAI, a Nemzetközi Repülőszövetség sportkódexe szerint a rallyrepülést arra találták ki, hogy fejlesszék, igazolják a rallyn résztvevő csapat (két személy) navigációs és repülőgép-vezetési képességeit látási (VMC) körülmények között, amennyire lehetséges, függetlenül a műszaki segédeszközöktől.

Célleszállás, a legizgalmasabb pillanat

A pilótának megadott útvonalon alapfelszerelést (térkép, iránytű, stopper) használva kell repülnie és navigálnia; fontos a nagyon precíz útvonalkövetés és időtartás; földi jelekről készült fotók alapján kell fordulópontokat azonosítania (alkalmanként útközben átszerkesztenie az egész útvonalat); végül egy rövid és szűk leszállómezőben kell bizonyítania, hogy ott és úgy tudja letenni a repülőgépet, ahogy az elvárható: pontosan és biztonsággal. Ezt hívják célleszállásnak. A nézők számára ez a verseny igazán közelről élvezhető izgalmas szakasza.

A repülőgép-típusokra nézve nincsen korlátozás, hiszen ez a sportág valóban nem az eszközök minőségét, hanem a pilóták felkészültségét teszteli. Tíz magyar versenyző indult, egy német és egy osztrák páros.

A sportág szabályzatáról, korábbi versenyekről a http://www.rallyrepules.hu/rally/rally.htm oldalon olvashatunk további részleteket.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Magyar tulajdonba került a Dunakeszi Járműjavító Kft.

iho/vasút   ·   2022.06.29. 15:00

A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. megszerezte a TMH International AG tulajdonrészét a Dunakeszi Járműjavító Kft.-t birtokló TMH Hungary Invest Zrt.-ben, ezzel a nemzetgazdaság szempontjából stratégiai jelentőségű vállalat teljes egészében magyar tulajdonba került.