Egy miniszter börtönben, egy tulajdonos bilincsben: vasútügyek Romániában

iho   ·   2014.02.03. 12:06
fenechiujoooooooooooooooooooooo

Az Országos Korrupcióellenes Ügyosztály ezzel helybenhagyta az alapfokú ítéletet: a volt minisztert tavaly júliusban öt év letöltendő szabadságvesztésre ítélték, ezt követően távozott a minisztérium éléről. Fenechiu feladta magát a rendőrségen – írja a Mediafax.

Relu Fenechiu volt közlekedési miniszter

A vád szerint a volt liberális tárcavezető két társával – testvérével, Lucian Fenechiuval és Mihai Bogdan Damiannal – több cég részvényeseként 2002 és 2005 között 1970 és 1980 között gyártott transzformátorokat adott el az Electrica Moldova áramszolgáltatónak olyan áron, mintha azok vadonatújak lettek volna.

Korrupcióval gyanúsítják a GFR tulajdonosát. Gruia Stoica, a Grup Feroviar Român (GFR) magán vasúttársaság tulajdonosa az ügyészek szerint egy ügyvéden keresztül, hárommillió lejes csúszópénz segítségével próbálta kideríteni, milyen árajánlatot tett az állami vasúttársaság teherszállító részlege (CFR Marfă) az Olténia energetikai komplexum által szénszállításra kiírt versenytárgyaláson, hogy aztán alálicitálhasson.

Gruia Stoica

Az ügyészség közleménye szerint Stoica ellen vesztegetés, Doru Boştină bukaresti ügyvéd ellen pedig befolyással üzérkedés miatt indult bűnvádi eljárás. A DNA egyébként szerdán épp a borítékbontás előtt fújta le a közbeszerzési eljárást, és lefoglalta a CFR Marfă és a GFR ajánlatát tartalmazó borítékokat – írja a Krónika.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.