Egyesített pályák

iho/vasút   ·   2011.08.30. 10:10
title

Az 1989-ben játszódó berlini pályán a 92-es buszt vezethettük, amelyet a 2004 decemberi járatátszervezések óta M37-esnek hívnak. A remekül elkészített alappályához szinte nem is kellett hozzányúlni, mert a környék azóta nem sokat változott. A vonal szinte teljes egészében a 92-est követi, kivétel ez alól a spektefeldi lakótelep, ahová az előd nem tért be. Az M37-esre (és testvérjáratára a 137-esre) épülő pálya – a Modern Spandau – hamarosan kiegészült a falkensee-i 337-essel. A hosszabbítás azonban finoman szólva is elnagyolt lett.

A Spandau Modern vonalhálózata. A térképre kattintva galériánk segítségével mutatjuk be a vonalhálózatot

Néhány hete jelentkezett egy felhasználó, aki elkezdte a Modern Spandau teljes átépítését. A Mr. Drive becenevet használó fiatalember teljesen átépítette a 337-es falkensee-i szakaszát, illetve megépítette az M32-es vonalat. Utóbbi járat eddig is létezett, egy teljesen külön fejlesztés volt, a Rathaus Spandautól induló busz Staaken városrészt tárja fel. A vonal érdekessége, hogy az utolsó néhány megállóban három felé oszlik. Utóbbi pálya folyamatos gyerekbetegségekkel küzdött, és – bár minden tiszteletünk a fejlesztőé – , nem is igazán sikerült rendesen megépíteni a környezetet. Utóbbi vonalat a Modern Spandau építője, David Rogers megpróbálta feljavítani, és összekötni a pályájával, de ez sem sikerült. A két járatcsalád összekötése végül csak úgy sikerült, hogy az M32-est teljesen újra kellett építeni.

Az M32 Rathaus Spandautól indul, átbújuk az S-Bahn vágányok alatt, majd a Brunsbüttel Dammon halad. A járat az utolsó néhány megállóra három felé válik. A térképen még nem látszik a havelparki hosszabbítás, amely a térkép alsó részén látható vonal kibővítése

Az összekötésnek voltak hátrányai is, hiszen mind a két pályára elkészült a berlini közlekedési cég (BVG) által használt menetrend, de az összevonás után ezt az OMSI már nem tudta kezelni. A hibajelenségek miatt kompromisszumot kellett kötni, így az M32-esnek megmaradt a valós menetrendje, míg a M37, 137 és a 337 egy fiktív, de a valósághoz hasonlító menetrendet kapott. A Spandau Xtreme-nek keresztelt hálózat kibővült még egy járattal, a spandaui Wasserwerktől érkező 134-essel. Utóbbi vonal Rathaus Spandau érintésével a buszgarázsig közlekedik, de valóságban a közeli kertvárosba, Kladowba tart. Utóbbi település adja is a bővítés lehetőségét, amely Mr. Drive tervei szerint el is fog készülni. A következő bővítés (amely már külön pályának épül meg) tehát várhatóan Kladow lesz a 134-es és a 135-ös vonalakkal, míg a harmadik pálya a ruhlebeni 130-as és a 131-es járatokat fogja tartalmazni. Utóbbi két bővítményben megtalálható lesz az M37-es is.

A kiegészítő telepítése rendkívül egyszerű, letöltés után (regisztrációra lesz szükségünk) csak az OMSI mappáját kell beállítanunk (ha nem az eredeti helyre telepítettük), a többit a program elvégzi.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.