Él még Kaszó

Oszter Vilmos   ·   2013.05.25. 15:30
DSC03407

A pünkösdi hétvégén 18. alkalommal rendezték meg a kaszói erdei vasút napját Kaszóban. Az elmúlt évek során sokat változott a családias hangulatú rendezvény: a kazánvizsgák lejárta miatt a borszéki eredetű gőzös (Karácsony) csak hidegen szemlélte az eseményeket. A korábban meghatározó hajtányos találkozó és közlekedés is a múlté a szabályok szigorítása miatt.

A végig erdőben futó 7,2 kilométer hosszú vonal felső szakszán (Baláta-tó / Bojsza megálló és Kaszó közt) van csak menetrendszerinti forgalom. Különvonat azonban rendelhető a teljes vonalra. A korábbi évektől eltérően idén azonban a kisvasúti napi különvonat is csak ezen a szakaszon ingázott a vasút 3 személykocsijával és a két végén 1-1 C50-essel. Ezzel a személyszállításban résztvevő összes működőképes jármű kivette a részét a megnövekedett forgalomból.

A nagyvasúton érkezőkhöz (alig pár fő) Szentára csatlakozó mikrobuszt szervezett a kisvasutat üzemeltető HM Kaszó Erdőgazdaság. A többnyire egyénileg vagy különbusszal érkező vendégeket 11 és 18 óra között változatos programok (futóverseny, zenekarok, ritmikussportgimnasztika-bemutató, néptáncelőadás, stb.) várták a kaszói állomáson és környékén. Innen átlagosan másfélórás turnusokban idegenvezetővel lehetett megismerkedni a Baláta-tó ősláppal a tó partján épített kilátóból, ahová 10 perce sétával lehetett eljutni a kisvasút megállójától. A kaszói állomáson új, EU-konform játszóteret is avattak a kisvasúti nap alkalmából. A Kaszón felépített ökocentrumban pedig időszaki kiállítás mutatta be a hazai kisvasutakat.

A képre kattintva galériácska nyílik a szerző fotóiból

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.