Kalózvadászat dán módra

iho/repülés   ·   2011.10.30. 15:00
nyito

Bár Nick Haekkerup pénteki bejelentése a haditengerészet repülőgépéről szól, de ez biztosan nem történhet meg, hiszen a Dán Királyi Haditengerészet (a Kongelige Danske Marine, ismertebb nevén a Søværnet, azaz a Tengeri Véderő) nem rendelkezik saját repülőgépekkel. A fegyvernem ugyanis 2011. január elsejével átadta utolsó Westland WG-13 Super Lynx Mk90B helikoptereit is (S-134, S-142, S-170, S-175, S-181, S-191, S-249 és S-256 lajstromjellel) a Dán Királyi Légierőnek. A gépek a 723. század állományába kerültek.

Ma már légierős színekben készülhet talán Szomália partjaihoz <br>(fotó: dcn.or.kr)

A védelmi miniszter közlésének megfelelően így 2012. januárjától fél évig valószínűleg két légierős Super Lynx segíti majd a szomáliai kalózok féken tartását a haditengerészet HDMS Absalon (L16) parancsnoki és támogató hajó repülőfedélzetéről. A hajó és tengerészei a NATO Óceáni Pajzs hadműveletében vesznek részt, a nemzetközi kötelék tagjaként. Nem véletlen a haditengerészet legnagyobb egységének kiküldése: egyrészt a hajó már két alkalommal (Combind Task Force 150 és 151, 2008 és 2009) vett rész a Szomália partjainál folyó küzdelemben, másrészt számos, dán zászló alatt hajózó kereskedelmi hajóegységet ért már kalóztámadás a környéken, és sok dán nemzetiségű tengerész is túszul esett.

Az International Maritime Bureau adatai szerint 2011-ben rekordot dönt a tengeri kalózakciók száma: október végéig 352 támadást jeleztek a világ tengereiről, óceánjairól.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.