Kész a régóta várt Ikarus 260-as

iho/vasút   ·   2011.11.23. 19:00
title

Hatalmas meglepetés érte az OMSI rajongótáborát: megjelent a program első Ikarus 260-asa. Az Európa-szerte ismert buszt rengeteg játékos várta, de a megjelenésekor szinte játszhatatlan volt. A busz háromajtós, de sajnos botváltóval készült. Utóbbival már a Karosánál is próbálkoztak, de egyelőre ez még nem működik az OMSI-ban rendesen. A busz rendszeresen lefulladt és a motorja is igen erőtlen volt. Néhány órával később érkezett egy automata váltós javítás (utóbbinál a script mappában található dveře.osc-t írjuk át sima „r” betűre), illetve egy nagyobb frissítés a buszhoz. Erősebb lett a motor, az első ajtó mindkét szárnya nyílt, animálták a tetőszellőzőket, és a visszajárót is látjuk végre. Így már bátran kipróbálhatjuk az Ikarust, de csodákat ne várjunk.

Emblematikus buszok egymás között Berlinben. Természetesen az egykori Nyugat-Berlinben ilyen együttállást aligha lehetett volna fotózni, hiszen csak keleten jártak 260-asok, azok is ráncajtóval. Az egyesülés után pedig hamar selejtezték azokat

A magyar Neutral által készített modellnek (az még kétséges, hogy a lengyel fejlesztők legális úton jutottak-e a modellhez) részben magyar műszerfala van, a jobb felső táblatartó helyén található „kijelzőt” a rádió (DIR) gombjaival tudjuk átállítani. Ez magyar, különösen budapesti szemmel elég igénytelen megoldásnak hat, de ezen még túllép az ember. Az Ikarus 260-asokon talán mindenki ismeri, hogy a műszerfal jobb szélén található az ajtónyitó, illetve záró gombsor. Szkripteléssel megoldható lenne, hogy az ajtózárók külön működjenek az ajtónyitótól, de a lengyelek egyszerűsítettek, így az ajtónyitó gombbal tudunk zárni is. Ezek mellett utastérfűtést sem lehet bekapcsolni, amit az utasok felszálláskor hangosan sérelmeznek, és ez természetesen az értékelésünkre is kihat. Az index sem a kilométeróra mellett a saját helyén villog, hanem egy teljesen más helyen. De a hangok sem tökéletesek még, az ajtók néma csöndben nyílnak és záródnak, az indításjelzés sem működik (hiába van benne a javításban). Fontos tudni, hogy az automata váltó telepítésekor (ezt hagyjuk utoljára) eltűnhet a motorhang, ekkor ezt az állományt másolják be a busz „sound” könyvtárába. Nem akarjuk a fejlesztőket bántani, de a buszból kiérződik, hogy nagyon szerették volna elsőként kiadni a régóta várt típust.

Igazi klasszikus 260-as utasteret kapunk a buszhoz. A fülkeajtót és a tetőszellőzőket ki is tudjuk nyitni, sajnos az ablakokat még nem. A képekre kattintva galériánk segítségével ismerhetik meg a buszt

A jármű az automata váltóval és az érkezett frissítéssel már rendben vezethető. Amennyiben a fejlesztők továbbra is figyelembe veszik a beérkező észrevételeket, remek busz válhat belőle.

Kapcsolódó hírek