Kotorják a Drávát, hogy még jobban lehessen hajózni
A Dél-dunántúli Vízügyi Igazgatóság közleményében azt írta: az európai uniós támogatásból finanszírozott kivitelezés a folyó magyar oldalán, Somogy és Baranya megyében tíz, a horvát oldalán tizenhárom kilométert érint a hajózásra kijelölt mintegy százhuszonnyolc kilométerből. Hozzátették: a vízi közlekedésben nem lesz fennakadás.
A projekt keretében a mederből uszályra szerelt úszókotró-markoló géppel mindkét oldalon mintegy 500–700 köbméter fát, továbbá 300 tonna kőmaradványt távolítanak el, utóbbit felhasználják a közeli partvédmű megerősítéséhez – közölték.
Megjegyezték, a mederbe ágyazódott famaradványok, tuskók elősegítik a mederhordalék lerakódását és hozzájárulnak a part menti erózió kialakulásához is. Ezen akadályok különösen magas vízszint esetén jelentenek veszélyt a hajózókra és a csónakázókra, mert olyankor rejtve maradnak.
A mederkotrásnak köszönhetően javulnak a hajózás feltételei, csökken a vízi balesetek kockázata, a hordalék lerakódása a hajóútban, és élénkül a vízi turizmus is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!