F-35: Landolás a USS Wasp-en
A BF-02 jelű prototípus minden gond nélkül érkezett meg a fedélzet számára kijelölt részére. A repülőgéppel egy hosszabb tesztsorozatot hajtanak végre, mellyel az Amerikai Tengerészgyalogság vizsgálja az F-35B viselkedését és üzemeltetését hajófedélzeti viszonyok között. Ez nem egyszerű feladat, hiszen az LHD-osztályú, partraszállást támogató hajók igencsak szűkösek, s az F-35B repülése, üzemeltetése is nagy figyelmet igényel.
A tengerészgyalogosok reményei szerint a helyből fel- és leszállni képes, az F-35-család legbonyolultabb tagjának számító F-35B változat 2015-től éri el a kezdeti műveleti képességeit. Ez a dátum három éves csúszást jelent: eredetileg ennek már jövőre, 2012-ben meg kellett volna történnie. Ehhez is szükség van azonban a 10 darab, már Block IIB szoftverrel repülő F-35B eredményes szereplésére, mellyel már 7G túlterhelésű és 50 fokos állásszögű manővereket is végre lehet hajtani. A tízből hat gép lesz alkalmas hajófedélzeti üzemeltetésre.