Lefutott a pályáról, kevés híján a tengerbe esett a 737-es

iho   ·   2018.01.14. 11:55
cim

Lefutott a pályáról, és kevés híján a tengerben kötött ki a törökországi Trabzon repülőterén a Pegasus légitársaság TC-CPF lajstromjelű Boeing 737-800-as utasszállítója.

A gép Ankarából indult, és a célállomás 11-es pályáján helyi idő szerint szombat éjjel 23.25-kor ért földet, nem túl kedvező, de nem is kritikus időjárás közepette, esőben, és 4000 méteres látótávolság mellett, viszont enyhe hátszélben. A 737-es a 11-es küszöbtől mintegy 2400 méterre, a 29-es küszöb közelében csúszott le balra, egy meredek rézsűre, és csak néhány méter választotta el attól, hogy a tengerbe essen, miközben a farokrésze volt nagyjából egy szinten a pályával. A gép kiürítése ennek megfelelően és az utasok egyikének felvétele szerint is a leghátsó ajtóknál történt.

Mind a légitársaság, mind a helyi hatóságok képviselője megerősítette, hogy a baleset során senki nem sérült meg a 162 utas közül és a hatfőnyi személyzetből. A gép komoly károkat szenvedett, a jobboldali hajtóművet leborotválta a szárnyról az ütközés, viszont láthatóan a törzs viszonylag épen maradt. A repülőtér a baleset után nem fogadott és indított járatokat, a zárás vasárnap reggel nyolc óráig tartott.

Egyes információk szerint a pálya elhagyása nem a leszállás után lassításkor, hanem már gurulás közben történt, más netes vélemények szerint ez nem valószínű. Voltak olyan hírek is, miszerint a 737-esnek kitört az orrfutója, de az nem világos, hogy ez a pályáról való lecsúszás előtt vagy után történt volna.

(fotó: Twitter, Yeni Safak)

Az AvHerald repülésbiztonsági portál szerint a gép normális sebességgel, 143 csomóval ért földet, más források úgy tudják, hogy aztán gondok lehettek a fékezéssel, mert a pálya utolsó harmadában még mindig 110 csomóval futott. Egy utas úgy nyilatkozott, hogy a gép földetérés után mintha egy ideig gyorsult is volna, aztán következett az erős fékezés és a lecsúszás a víz felé. A netes hozzászólók közül volt, aki veszélyesnek ítélte a trabzoni repteret, mások szerint viszont a 2600 méteres pálya, megfelelő eljárások végrehajtása mellett, ennek a gépnek az esetében is bőven elég a biztonságos landoláshoz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.