Marosvásárhely reptere legalább egy évre bezár!

iho   ·   2016.11.25. 11:15
cim2

A Wizz Air, amely egyébként Románia vezető légitársasága, az érvényben lévő korlátozások miatt időlegesen felfüggeszti üzemelését a marosvásárhelyi repülőtéren. A légitársaság akkor tér vissza, amikor a vidrátszegi reptér pályájának befejeződik a javítása, olvasható a közleményben.

Korábban két nap, majd két hét leállásról volt szó, most viszont a Wizz úgy döntött, hogy az eddig Marosvásárhelyen állomásoztatott A320-as Kolozsvárra kerül, amíg a pálya állapota nem javul Vidrátszegen. A marosvásárhelyi járatok 2017. január 8-áig Kolozsvárról továbbra repülnek az eredeti menetrend szerint, ezután a menetrendjüket a kolozsvári Wizz-járatokhoz illesztik, hogy „elkerüljék a járatok duplikációját”. Az előre megváltott jegyek tulajdonosai vagy visszakapják a jegyárat, vagy átírathatják a jegyüket más járatra.

A következő hetekben, egészen pontosan december 7-éig a Wizz ingyenes autóbusz-transzfert biztosít Marosvásárhelyről Kolozsvárra az érintett járatok utasainak. Akik egyébként választhatnak más eljutási formát a két város között, a Wizz „ésszerű keretek között” visszatéríti ennek költségeit azoknak, akik ezügyben a társaság weboldalán jelentkeznek. Az utasokat a Wizz arra kéri, a járataikkal és a menetrenddel kapcsolatban figyeljék a honlapot.

A Wizz kommunikációs főnöke, Tamara Vallois, a közlemény végén hangsúlyozza, a társaság elkötelezett partnere a marosvásárhelyi repülőtérnek, ott állomásoztatott gépével, és várja, hogy a javított felszállópálya továbbra is hasznára legyen a régiónak. Az üzemeltetés ideiglenes felfüggesztése segíti a légikikötőt, hogy befejezzék a javítást és elkészítsék a pálya új burkolatát, amint a munkálatok befejeződnek 2017-ben, készek ismét beindítani a működésüket Marosvásárhelyen.

Mint erről korábban beszámoltunk, a Transilvania repülőtér jelenlegi egyetlen légitársasága, a Wizz akkor állította le gépei forgalmát, amikor kiderült, és egy múlt heti sajtótájékoztatón a nyilvánosság tudomására is jutott, hogy a pálya teherbírása ebben a pillanatban csak harminc tonna, vagyis jóval kevesebb, mint amit egy Wizz-gép megkíván, hiszen a 320-as leszállósúlya 60 tonna fölött is lehet.

Közben Vásárhelyen tovább folytatódik a vita, ki a felelős azért, hogy a Wizz felfüggesztette a reptér használatát, illetve, amint azt korábban portálunk is jelezte, a reptér korábbi vezetése a konkurens kolozsvári légikikötő vezetője szerint félrevezette a román légügyi hatóságot is a pálya valóságos állapotáról.

– Az országos civil repülési hatóság 2014 és 2016 között több ellenőrzést is végzett a vidrátszegi repülőtéren, és konkrét feladatokat szabott ki, de sajnos a tizennyolc előírás közül csak egyet végzett el a korábbi vezetőség, mégpedig a kifutópálya újjáépítésének megvalósíthatósági tanulmányát. Emellett az elmúlt négy évben a megyei önkormányzat által a fejlesztésekre jóváhagyott 18 millió lejből csak 5 milliót használtak fel. Mindezért a megyei tanácsosokból és az önkormányzat szakembereiből álló vegyesbizottság felállítását kezdeményeztem, hogy vizsgálják ki a mulasztásokat, és ezeket hozzuk nyilvánosságra – mondta a Székelyhon.ro tudósítása szerint Péter Ferenc Maros Megye Tanácsának elnöke a testület szerdai ülésén.

Ekkor hangzott el az is, hogy először bankhitelt kell felvenni, majd ki kell dolgozni a terveket meg kell találni a kivitelezőt, minden lépést meg kell versenyeztetni, ezért teszi a tanácselnök a tényleges munkálatok elkezdését legjobb esetben is jövő nyárra.

Peti András reptérigazgató ehhez azt tette hozzá, hogy a pálya „ideális esetben” jövő novemberre elkészül, de a légikikötő működési engedélye 2017 decemberében lejár, és ha addig nem végeznek az átépítéssel, akkor már csak belföldön közlekedő kisgépek fogadására lesznek jogosultak. Mindenesetre a tanács gyors döntést hozott a folyamat beindításáról, az előtanulmány szerint az átépítés költsége 77 millió lej, amit persze a versenytárgyalásokon még lehet csökkenteni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.