Még egy tavalyi remek, avagy lassú munkához idő kell
A vagonokat ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság 2014. évi utolsó hírlevelében is elolvashatnak.
Gázolajos kéttengelyes„Előző hírlevelünkből a tartálykocsik szerelmesei kedvükre válogathattak, de mivel mi is szeretjük a »lajtokat«, úgy gondoltuk, hogy még egy misét megér e téma.
Kilencvenháromban Kiskunfélegyházán vettem észre egy kis zöld üzemi kocsit, már ütközők nélkül viharvert állapotban. Így év vége felé eszembe jutott, hogy milyen jól mutatna a fenyőfa alatt a félegyházi tanker. A kocsit természetesen még üzemi, közlekedő állapotában készítettük el.
A második kocsi régóta terv volt, de mindig el lett halasztva. A Mávépcell Kft. kocsija a pályaszám feliratozásában érdekes megoldást mutat.
Az előző kocsiszám első és második számjegye látszik az adattáblán, az új számokat egyszerűen mellé festették. Én még ilyet sehol nem láttam, persze az is lehet, hogy lefestették a számcsere alkalmával, és azóta az idők folyamán lekopott. Ezért a modellt az eredetinek megfelelően feliratoztuk. Maratott eljárással új elemként fékállással láttuk el. Az eredeti képért köszöneti illeti Piri Tamás urat.
Katalógusszám: 32948, pályaszám: 30 55 706 5202-7, korszak: IV.
Katalógusszám: 31946, pályaszám: 44 55 707 6063-4, korszak: V.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!