Megérte folytatni!

iho/vasút   ·   2015.03.03. 11:15
quabla1503_0

A vagonokat ezúttal is a QuaBLA-modell tulajdonosa, Börcs László szakkommentálásával mutatjuk be, amelyet a társaság 2015. évi hírleveleiben is elolvashatnak.

„Fékházzal az igazi!

Tavaly augusztusban jelentettük meg a Modell&Hobby huszadik évfordulójának alkalmából a német birodalmi vasút egységes zárt teher kocsi típusát (G10), amelynek 1910–27 között gyártott 120 ezres dömpingmennyiségből sok száz maradt a második világháború eseményeinek következtében hazánk területén.

Gub 193034 (fotók: QuaBLA-hírlevél)

Most itt a folytatás, a harmadik korszak további jellemző kocsitípusaival jelentkezünk. A két MÁV Hungáriás, fékházas kocsi mellé, egy GYSEV Oppeln-sorozatú járművet is kiadtunk.

A folytatás első darabja a MÁV Gub fedett teherkocsija. Az 1956-ban kiadott, A vasúti raktárnok kézikönyve című kötet szerint a fedett kocsik sorozata utáni »b« betű arra utal, hogy »a kocsi olyan berendezéssel van ellátva, amelynek segítségével legénységi szállításra alkalmassá tehető.«

Az 1957-ben kiadott Katonai szállítási tudnivalók című könyv, részletesen tárgyalja a Gub kocsik műszaki paramétereit.

A kocsi tetején füstcsőkivezetés is van

A kocsik lecsapható ablakdeszkájába két üvegablak van beszerelve, ezen kívül az oldalfalon az ajtó körül a füstcső kivezetését szolgáló szerkezet is található. A kocsiban harminckét fekhelyet lehet kialakítani (két szinten), de szükség esetén rövidtávra negyvenöt személyt is szállítható. Ezen kívül kocsilámpa és vizesvödör, téli időszakban pedig kályha és annak tartozékai (csövek, szikrafogó, szeneslapát, tűzkihúzó) tartoznak a kocsik berendezéséhez.

Gu 193073

Kiadásunk második járműve, szintén fékbódés kocsi, különlegessége a küllős kerekek mellett a finom idomokból kialakított feljáró korlát. A két modell első ránézésre hasonló ugyan, de a szekrénye, és a szerkezeti elemei is egy teljesen másik kocsitípust mutatnak.

  • Katalógusszám: 33926 pályaszám: Gub 193034 korszak: III.
  • Katalógusszám: 33927 pályaszám: Gu 193073 korszak: III.

Kiadásunk harmadik szereplője a GYSEV Oppeln-sorozatú kocsija, e típusból a vasúttársaságnál mindössze kettő volt forgalomban.

A GYSEV-kocsi életszerűen vonatba sorozható a MÁV-kocsik mellé

  • Katalógusszám: 34002 / DOMmodels (do137) pályaszám: Ggu 01410 korszak: III.

A modell forgalmazója a Naumann Modelleisenbahnen.

Magánterület!

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy az első nagy magyar magánvasút nyitott kocsijait elkészítsem. A néhai jugoszláv vasúttársaság járműveit megvásárló MMV, olyan kocsitípust hozott a hazai hálózatra, amely addig ismeretlen volt magyar feliratozással. A MÁV/Rail Cargo nyitottjaitól eltérő formavilágú kocsi, bátran kijelenthetjük, kiválóan illeszkedik a szerkezetileg hasonló testvéreivel.

A Piko bázisú modell alvázára maratott komphorgokat, és rögzítő fék kereket is elhelyeztünk. Az alvázról eltávolítottuk a KE-GP fékberendezés állítókarjait, mert az eredeti kocsikon Oerlikon típusú fékrendszer található.

A feliratok az eredeti kocsiéval megegyeznek

  • Katalógusszám: 31700 pályaszám: 31 55 596 1248-8 korszak: V–VI.
  • Katalógusszám: 31701 pályaszám: 31 55 596 1268-6 korszak: V–VI.”

A modellek kizárólagos forgalmazója a Modell és Hobby Kft.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek