Nepáli katasztrófa - hat halott
A RAN-49 lajstromjelű Pilatus Britten-Norman BN-2T Turbine Islander repülőgép az indiai határ mellett végrehajtott mentőfeladatból, Nepalgunj repülőtérről tért vissza a fővárosba, Katmandu repülőterére. A rossz időjárásban azonban a kéthajtóműves könnyű gép az ország nyugati részén, Dhorpatan vadászterületen, egy elhagyatott hegyoldalba, az erdőbe csapódott, majd felrobbant, helyi idő szerint 19.05-kor. A szemtanúk szerint a gép bármiféle jelzőfény vagy világítás nélkül zuhant le.
A helyszínt csak gyalogosan lehetett megközelíteni. A mentőcsapatok már négy holttestet megtaláltak, két személyt még keresnek. A mentést nehezíti, hogy a repülőgép becsapódásakor a megégett holttestek kirepültek a gépből, s ennek megfelelően nehezen azonosíthatóak a maradványok. A helyszínen a mozgást a köd, a hó és a nagy hideg nehezíti. A holttestekért küldött katonai szállítóhelikopter nem is tudott leszállni a helyszín közelében. A szerencsétlenül járt gépen a pilóták mellett a szállított beteg, a bátyja, egy orvos és egy ápoló tartózkodott.
A típust a 11. zászlóalj 2005. óta üzemelteti. A gépeket Nagy-Britannia adományozta a maoista lázadókkal küzdő nepáli kormánynak, elsődlegesen VIP- és személyszállításra, mentőfeladatokra használják a rövid fel- és leszállóképességgel rendelkező, könnyű konstrukciót. Ezt segíti az átépítés is, melynek során két Allison 250-B17C turboprop hajtóművet építettek be az eredeti Lycoming dugattyús motorok helyett.