Összeállt a költségvetés, kezdődhet a tel-avivi Bíbor vonal építése
Az érdekeltek aláírták a finanszírozási szerződést, a kivitelezők készen állnak a munkálatok megkezdésére, így nincs elvi akadálya annak, hogy Izrael a Földközi-tenger partján fekvő gazdasági és kulturális központja helyiérdekű vasútjának második vonala 2027-re elkészüljön.
Vélhetően hamarosan felvonulnak a munkaterületre a helyi Safír építőipari cég és az ismert, spanyol CAF emberei, hogy egy még 2007-ben elfogadott koncepció szellemében megvalósítsák Tel Aviv nagyvárosi térsége közösségi közlekedési rendszerének egyik fontos elemét, a Purple Line-t. Nevezett vállalatok konzorciuma egy 25 éves karbantartási időszakot is felülelő, egymilliárd dollár értékű, PPP-konstrukció (azaz a közfeladatoknak a közszféra és a magántőke együttműködésében történő ellátásáról van szó) keretében végzi a munkálatokat.
Maga a helyiérdekű, az előrejelzések szerint napi 256 ezer utast kiszolgáló vasútvonal 29 kilométeres lesz, 46 megállóval, többször is átszállási lehetőséget kínálva a Zöld, valamint Vörös vonalra. A Purple Line a folyamatosan kiépülő hálózat egyetlen végig utcaszinten, teljes egészében a föld felett vezetett vonala. A tervek szerint a vonatok négypercenként követik majd egymást.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!