Pályások a királyréti hajtánypályán

iho/vasút   ·   2011.08.14. 09:18
00

Vasútbarátkörökben egyáltalán nem megmosolyogtató perverzió, ha valaki szerszámot ragad, és beáll egy fűtőházba régi mozdonyon rozsdát vakarni, félreeső kisállomásokat ápol és tart rendben, vagy nekiáll krampácsolni, netán töltéserősítés gyanánt lapátolni: ez történt a minap Királyréten is, ahol „pályafenntartási napot szerveztek mindazon vasútbarátok számára, akik szívesen töltik idejüket vasúti pályához kapcsolódó munkálatokkal.”

A közelmúltban reklámfotók készültek a királyréti hajtánypályáról és a kisvasútról is. Ezek közül néhánnyal találkozhatunk a kisvasút internetes oldalán is. A hajtánypályás felvételeket a királyréti állomáson, a pálya mentén elhelyezett irányjelző táblákra ragasztották fel, részben azért, hogy merre található a pálya, másrészt pedig bemutatják, hogy mi is az a hajtány. Számos Királyrétre érkező kiránduló ugyanis itt találkozik először ezzel a fogalommal.  A felvételen látható két fiatal (Panykó Szelina és Gál Gábor), valamint a hajtány igencsak figyelemfelkeltő hatású, és a tapasztalatok alapján a tábláknak köszönhetően is növekedett az utasok száma.

További fontos újdonság, hogy a pálya mentén tájékoztató táblákat állítottak fel, amelyek jelzik a közelgő ívet, az útátjárót vagy éppen a pálya (kör) végét.

Ez a fotó szerepel Királyrét környékén az útbaigazító táblákon is<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

A királyréti hajtánypálya pft-s (azaz pályafenntartási) napjára, augusztus 12-ére már előző nap megkezdődött az előkészület. A Börzsöny 2020 Kft. „Telefonfülkének” becézett Unimog munkagépe csütörtökön délután több mint 150 méter hosszban vízelvezető árkot ásott ki a pálya emelkedős szakaszán. Ezáltal erős esőzéskor a víz a pálya közepén lévő tavacska felé veszi majd az útját. A pft-nap résztvevői pénteken a 6302. számú személyvonattal érkeztek meg Kismarosról, majd rövid eligazítás után nekiálltak szemetet szedni.  Noha a királyréti hajtánypálya munkatársai fokozottan ügyelnek a hely tisztaságára, sajnos előfordul, hogy a jégkrémes csomagolás pont a pálya mellett hullik ki, vagy a cigarettás doboz véletlenül mindig üresen esik ki a nadrágzsebből.

Az izgalmasabb teendők az ebédszünetre maradtak, elvégzésükhöz vágányzárat kellett elrendelni – a pálya csak 10.30–13.00 és 13.30–16.30-ig tart nyitva munkanapokon. Ez idő alatt az összeillesztések rögzítését ellenőrizték. A munkálatokat követően (ezeket szakmai vezetéssel végezhettek az érdeklődők) előkerültek Debrecen, Sopron és Kolozsvár kedvelt étkei és italai (kolbász, sör, szalonna), némi kenyér és szörp a gyermekek számára, és jóízű beszélgetések kezdődtek. A nap folyamán a pft-s csapat is többször igénybe vette a hajtányokat.

Kapcsolódó hírek