Szépségek a betonon: jönnek a versenyzők, a csapatok
Nagy a nyüzsgés a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminálján és a kisgépes terminál úgynevezett légi és földi oldalán is. A 30. Magyar Nagydíjra érkező nézők mellett az 1. Terminál előtti beton előtéren egyre több magánrepülőgép sorakozik, míg a parkolóban a közel 40 fokos hőség ellenére több tucat rajongó várja a Forma–1 legnagyobb sztárpilótáit. A következő egy-két napon még folyamatosan érkeznek a versenyzők, a csapatok, illetve a versenyszervezők Budapestre – adja hírül a Budapest Airport.
Kint a betonon a 39 fokos kánikulát csak fokozta, hogy maga a beton vagy 60 fokosra hevül ilyenkor. A szabadedzések előtt szinte már valamennyi Forma–1-es versenyző, a csapattársak és a műszakiak is megérkeztek. Míg a versenykocsik és a bokszutca felszerelése javarészt kamionokon jön Mogyoródra, addig maguk a versenyzők és hozzátartozóik, valamint a csapatok vezetői és a Forma–1 versenyszervezői stábja saját vagy bérelt sugárhajtású business jeteken érkezik.
Az olasz Ferrari-csapat és a Red Bull fiókcsapata, a Toro Rosso igazán olaszos grandezzával rögtön egy Airbus A320-ast bérelt közösen erre az alkalomra az Alitalia légitársaságtól. A Forma–1 szakmai stáb és menedzsment a repülőtéren már jól ismert ezüst színű, függőleges vezérsíkján F1 feliratot viselő British Aerospace BAe 146-100 típusú géppel érkezett.
A Forma–1-es hétvége a budapesti repülőtér életében hagyományosan a legforgalmasabb szombat–vasárnapnak számít szinte minden évben, hiszen az eleve csúcson pörgő nyári szezonnak még egy löketet ad a versenyzők és kísérőik, a csapatok, a nagy számban érkező külföldi szurkolók és támogatók érkezése.
– Az elmúlt harminc évben hagyománnyá vált a Forma–1-hez kapcsolódó légiforgalom július–augusztus környékén, így volt idő kialakítani a legjobb, leghatékonyabb megoldásokat, amely a csapatok igényeit messzemenőkig kielégíti. A versenyhétvége előtt megtervezzük a megnövekedett fogalom gördülékeny kiszolgálását, az igazi kihívás azonban vasárnap délután jön el.
A futam után szinte azonnal beindul a Mogyoród–Ferihegy helikopteres légihíd és két órán belül mintegy harminc légijármű indul el fedélzetén a versenyzőkkel, a csapatok vezetőivel meg a VIP-szurkolókkal, úgy, hogy közben a repülőtér a szokásos erős nyári utasforgalmat is kezeli – nyilatkozta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!