Szerencsejáték a levegőben: lehetséges vagy sem?

iho   ·   2022.02.15. 15:25

Az online szerencsejáték-szolgáltatások és a digitális szórakoztatóipar fellendülésével a kaszinók – legyenek akár szárazföldi, akár online jellegűek –, már nem a luxus tárgyát képezik.

A mobil eszközök népszerűségének, illetve a gyors internetnek köszönhetően az online szerencsejátékok rendkívül hasznosak lehetnek utazás közben: földön, vagy akár vízen is. Az egyetlen dolog, ami a valódi pénzes játékok eléréséhez szükséges, az egy stabil internetkapcsolat.

Figyelembe véve azt a tényt, hogy manapság számos légitársaság kínál WiFi-kapcsolatot, elméletileg lehetséges a fedélzeti szerencsejáték, ám ez teljes mértékben a légitársaságtól, az úticéltól, a repülőgép típusától, illetve a repülés időtartamától függ. Azonban figyelembe véve a csatlakozási turbulencia tényezőjét, előnyösebb lehet egy olyan kaszinó, amely a repülés közbeni szórakozás hivatalos formája. Míg a szerencsejáték egyes országokban illegálisnak minősülhet, a szövetségi politika hatalma és joghatósága megkérdőjelezhető egy különböző földrajzi határokon átívelő hosszú járaton.

A kaszinó, mint repülés közbeni szórakoztatási forma

Noha egy levegőben működő kaszinó jövedelmező elképzelésnek tűnhet, a valóságban ez nem olyan biztos, hogy jó ötlet. A múltban már voltak próbálkozások ennek az ötletnek a megvalósítására, ám ezek üzleti stratégiaként korlátozott sikert arattak. A Singapore Airlines már az 1980-as években próbálta elsőként alkalmazni ezt a szórakoztatási formát. Mivel a nyerőgépek meglehetősen nehezek, ez a gép egyéb hardverének súlyával kiegészülve már kritikus lehet, sőt, akár kárt is okozhat.

A Singapore Airlines ezen kísérletét 1998-ban a Swiss Air követte, ami sajnálatos módon a rendszer túlmelegedéséhez, végeredményben pedig katasztrofális repülőgép szerencsétlenséghez vezetett. Ez a végzetes lépés aztán azt eredményezte, hogy a Swiss Air levette ezt a szolgáltatást a palettájáról. E sikertelen kísérletek ellenére a légitársaságok nem zárják ki ezt a lehetőséget az újonnan indított nagyobb repülőgépek, mint például az Airbus A-380 esetében, ám ez idáig még egyik sem valósította meg ezt az ötletet.

Korábban a repülőgépek felépítése és kialakítása megkérdőjelezte a potenciális biztonsági intézkedéseket ezen innováció terén. Ahogyan azonban a különféle készülékek egyre kisebbé, a szerencsejátékok pedig digitálissá válnak, immáron lehetséges kaszinójátékokat játszani a levegőben.

Miért nem akarnak a légitársaságok fedélzeti kaszinó szolgáltatást nyújtani?

Először is, a szerencsejáték-törvények világszerte eltérőek, és a világ számos részén még mindig illegálisnak számítanak. Például az Egyesült Államokban ugyan két reptéren engedélyezettek a kaszinójátékok, az online szerencsejáték mégis tilos a levegőben. A szerencsejáték-törvények egységességének hiánya az a kiváltó ok, amely megakadályozza, hogy a szerencsejátékot repülés közbeni tevékenységként lehessen gyakorolni.

Ezzel szemben számos olyan ország van, ahol a szerencsejáték teljesen legális. Egy másik fontos tényező a légiközlekedési, valamint a nemzetközi törvények összetettsége, a légitársaságok pedig – érthető okokból - nem hajlandóak megszegni ezeket a szabályokat. Ennek az iparágnak a jellege a csőd és a kötelességszegés állandó félelme miatt meglehetősen instabil, így nem valószínű, hogy a szerencsejáték egyhamar repülés közbeni tevékenységgé válna.

És hogy miért ilyen összetettek a légiközlekedési törvények? Azért, mert a létjogosultság meghatározásakor különféle tényezők játszanak szerepet. Ez magában foglalja a járat kiindulási pontját és célállomását, valamint azokat az országokat, amelyek felett a repülőgép elrepül. Az adott eseményektől, illetve esetektől függ, hogy felmerül-e a törvények érvényességének kérdése.

Konklúzió

Hacsak nem módosítják a szerencsejátékra vonatkozó nemzetközi jogszabályokat, a légitársaságok soha nem fogják vállalni azt a kockázatot, hogy a kaszinójátékokat felvegyék szórakoztatási lehetőségeik listájára. Ez még azokra az országokra is vonatkozik, ahol a szerencsejáték törvényesnek számít.

Egy másik fontos tényező a kiskorú utasok szerencsejátéknak való kitettsége, mivel a gyerekeket szívesen látják a fedélzeten. A kiskorúakra vonatkozó szerencsejáték-törvények szinte az egész világon megegyeznek: majdnem minden országban illegálisnak minősülnek. Napjainkban az 5G technológia terjedésével a fogadók jobb internetes szolgáltatásokra számíthatnak a járatokon. Bár nem várhatjuk el, hogy a légitársaságok egyhamar alkalmazkodjanak a szerencsejátékokkal kapcsolatos új gyakorlatokhoz, a fogadók a fedélzeti WiFi segítségével azért hozzáférnek az online kaszinókhoz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek