Totális bukás a sötétüzemi teszt?
Az ideiglenes használatbavételi engedélyhez két hónap megszakítás nélküli hibamentes futás kell egy metrónak – ha hiba adódik, elölről kell kezdeni a tesztelést. De amióta csak elindult, folyamatosan újrakezdenek.
A járművek túlfutnak a megállón, nem arra indulnak el, amerre kellene, az ajtók a másik oldalon nyílnak. De az is előfordult már, hogy a rendszer egy korábban betáplált, a későbbi módosítás után bent ragadt téves vágányhosszúság alapján irányította a szerelvényt – írja a Népszabadság.
A lap úgy tudja, a hatóság már jelezte, ha napokon belül nem csökken a hibagyakoriság, akkor nem tudják kiadni az engedélyt, és a főpolgármester is aggódik a határidő miatt. A Hír TV szombat esti adásában Tarlós István azt mondta: előfordulhat, hogy az elejéről kell kezdeni a teszteket, és elméletileg kicsúszhatnak a március végi határidőből. Erről mi is írtunk korábban.
Szintén nem hivatalos információink szerint az Alstom „félkész” járműveket szállított Budapestre, a gyárban ugyanis nincs megfelelő hosszúságú pálya, ezért nem végezték el a hibák felbukkanásához szükséges próbafutásokat, így ezek most jönnek elő.
A helyzetet tovább rontja, hogy más technológiát épített be a kocsikba az Alstom, és mást a pályába a Siemens, ezeket kellene összhangba hozni.
Az elhúzódó próbafutások új kérdéseket is felvetnek. A szervizciklusok összecsúszása miatt egyszerre több szerelvényt kell majd kivonni a forgalomból. Ám ehhez kevés a vonat. A főváros tizenöt kocsit vásárolt, csúcsidőben tizenhárom járműnek kell futnia. Ha kettőt felülvizsgálnak, akkor kérdés, hogyan pótolják a hibás, jelenleg átlag három-négy szerelvényt. A végleges használatbavételi engedélyt egyébként az egyéves utasforgalmi teszt teljesítése után adhatja ki a Nemzeti Közlekedési Hatóság.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!