Tudnának kölcsönadni másfél mihályt?

Garai Szakács László   ·   2016.09.22. 13:45
kvasutelado0

A jófogáson bukkantunk rá az alábbi hirdetésre, azóta ötpercenként megnézzük, megvan-e még, és közben csendben zokogunk, hogy nincs rá manink... :(

A mozdonyt legyártó műhelynek külön Facebook-oldala és YouTube-csatornája van, a képeket és a videókat onnan vettük át, ahol lehetett, az eredeti képaláírásokat is megtartottuk.

Kertivasútszett 600 milliméter nyomtávú pályával

A mozdony az O&K német gyártmányú mozdony mintájára készült el szinte teljesen kézzel (akárcsak az egész pálya, kellékek, személykocsi is), óriási munka és energiabefektetés árán, egy éven keresztül. 1996-os benzines Ford Fiesta-motor hajtja, és hogy ez megvalósuljon, fel kellett áldozni a projekthez egy működő autót.

Húsvéthétfőn a sikeres futópróba után, amely eseményen már személyszállítás is történt. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Thomas Mozdonyépítő Műhely Facebook-oldal)

A mozdony egyik tengelye hajtott a tengelybe beépített tengelyhajtóművel (összehegesztett difi), az összkerékhajtás a két tengely lánccal való összekötésével valósul meg. A váltója a Fiesta motorhoz tartozó váltó, hátramenetben ugyanúgy korlátozottan tud csak menni, mint az autó, hiszen nincs beépítve külön irányváltó a hajtásláncba. A mozdonyhoz tartozik egy hat személyes személykocsi, egy mini fordítókorong, egy hóeke és a vasúti pálya, amelynek nyomtávja 600 milliméter, hossza körülbelül 130 méter, de tetszés szerint változtatható a hossza, hiszen a vasboltban is kapható zártszelvényből (egyenes szálak: 40×40×2, ív: 30×30×2) van a sín, de igény esetén én magam is tudok készíteni még „pótsínt”, ha nem lenne elegendő.

Az íveknek kell egy minimális telekszélesség, ez körülbelül 11–12 méter. Rövidíteni a pályát a 6 méteres sínszálak kivételével lehet, de akár egy szabályos kört is ki lehet alakítani, ehhez elég egy körülbelül 144 négyzetméteres telek is. A pályában van egy váltó, ez csak az egyik irányból használható a jelenlegi pályakialakítás alkalmazásával, de a váltó elé betett körülbelül 1,5 méteres egyenes szakasszal másik irányból is járható. A váltó másik állásban egy csonkavágányban végződik, ahol elfér a személykocsi.

A jelenlegi pályakialakításhoz körülbelül 45 méter hosszú telek szükséges. Az ívek sugara: külső szál 5 méter, belső 4,4 méter. Az egyenes részek hevederes kötéssel vannak összekapcsolva, az ívek össze vannak hegesztve, a pálya talpfákon nyugszik. Van mód más pályaalakításra is, például szimpla oválpályát is készíthető, sőt, akár a váltót is kivehetjük és íves szakasszal pótolhatjuk.

A vasútszetthez mellékelek majd egy használati utasítást, amely elősegíti a mozdony kezelését, karbantartását, a pálya összerakását. A vásárlás után ezen teendők elvégzésért és a vasút használatáért az új tulajdonos a felelős!

A szett adatai

Mozdony

  • hossz: 234+24 centiméter,
  • szélesség: 110 centiméter,
  • magasság: 247 centiméter,
  • végsebesség: 15 kilométer/óra
  • súly: körülbelül 3-400 kilogramm

A hat személyes vagon

  • hossz: 250 centiméter,
  • szélesség: 120 centiméter,
  • magasság: 140 centiméter.

A szett szállításához mindenképp tréler kell!

A komplett szett ára 1 millió 490 ezer Forint.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.