Visszaszámlálás indul: minden korábbinál nagyobb szabásúnak ígérkezik az idei Busworld Europe

A kizárólag az autóbusziparnak és csatolt részeinek szentelt brüsszeli szakexpó október 4–9. között esedékes.
Ott lesz mindenki, aki a szegmensben számít, gyártók, beszállítók, innovátorok, üzemeltetők, a szakhatóságok és a mobilitási szakértők a világ minden tájáról. A két évvel ezelőtti, 2023-as Busworld több mint 40 ezer szakmai látogatót fogadott, ám az előrejelzések alapján az idei kiállítás még ennél is több érdeklődőt fogadhat. Többek között azért, mert a kiállítási terület 75 ezerről 82 ezer négyzetméterre bővült (érzékeltetésül, a legnagyobb hazai Tesco hipermarketek 7500 négyzetméteresek), ami híven tükrözi a globális közösségi személyszállítási szektor folyamatos növekedését. Ezen a területen telt hát lesz, 550 kiállító igazolta vissza a szervezőknek részvételi szándékát.
Buszgyártói fronton 85 kiállító állítja ki újdonságait. Néhány példa:
- A CaetanoBus bemutatja első akkumulátoros-elektromos autóbuszát, amellyel a cég belép az elektromos távolsági szegmensbe. A buszt jelentős partnerrel fejlesztik – kilétét Brüsszelben hozzák nyilvánosságra.
- A Daimler Buses bemutatja vadonatúj elektromos távolsági buszát, az eIntourót – noha a típust tavaly zárt ajtók mögött már bemutattak a sajtónak, de most először jelenik meg a nyilvánosság előtt. Látható lesz a Mercedes-Benz eCitaro következő generációs NMC4 akkumulátora, valamint az e-mobilitás, a biztonság és a fenntarthatóság terén elért innovációkkal is megismerkedhet a közönség. A Daimler Buses nyolc Mercedes-Benz és Setra járművet mutat be az 5-ös csarnok 503-as standján.
- Az Iveco Bus elhozza az eDaily Low Entry minibuszt, a városi közlekedés zéró emissziós megoldását, valamint a G-WAY-t, egy 2,33 méter széles, biometánnal üzemelő, a keskeny városi utcákra optimalizált midibuszt.
- Úgy tudni, a Busworld Europe-on ezúttal is fellép az Ikarus: a magyar gyártó korábban azt tervezte, hogy Brüsszelben mutatja be csuklós városi elektromos buszát, a 180e-t.
A járműveken túl a Busworld Europe egyre nagyobb figyelmet fordít az autóbuszok és távolsági buszok üzemeltetését lehetővé tevő alkatrészek, fenntartási rendszerek és szolgáltatások teljes egészére. A hajtásláncoktól és a HVAC (Heating, Ventilation, and Air Conditioning)-rendszerektől kezdve a belső tereken, az elektronikán, a szoftvereken át a karbantartási megoldásokig a kiállítás minden releváns újdonságot az érdeklődők elé tár. Ezen a területen is számos termékpremier várható.
A kiállítással párhuzamosan a Busworld Europe egy kétnapos (október 6-7.) kongresszusi programot kínál öt tematikus szekcióval, úgymint: digitális mobilitási megoldások, közlekedésbiztonság, a távolsági buszközlekedés jövője, a személyszállítás társadalmi-gazdasági alapjai és a rendszerirányítás a hatóságok szempontjából. A résztvevők között tömegközlekedési és magánüzemeltetők, városi mobilitási intézetek, gyártók, beszállítók és uniós döntéshozók is feltűnnek. A témák a mesterséges intelligenciától és a járművezetőket támogató ADAS technológiáktól kezdve a közbeszerzési eljárások lényegi vonásain és a gépjárművezető-képzésen át az adatvédelmi szabályozásokig terjednek.
Ezt követően indul a két éve már nagy sikert aratott ZEB (Zero Emission Bus) tanácskozás idei kiadása. Október 8-án és 9-én 12 szekció- és plenáris ülés keretében folyik majd diskurzus. A témák: az akkumulátoros elektromos és az üzemanyagcellás buszok valós teljesítménye, telephelyi energiagazdálkodás, töltési lehetőségek és hálózati kihívások, technológia és telematika, innovatív üzleti modellek, CAPEX/OPEX (tőkebefektetés és működési költség) folyamatok, piaci trendek, továbbá szakpolitikai támogatás. És így tovább… A ZEB-fórumra külön belépőt kell vásárolni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!