Vót: az utolsó január a King Long korszak kezdete előtt

Bohus Dávid   ·   2018.01.14. 13:45
szenakicsi

Ugyan már 2007-ben világossá vált, hogy a Volánbusz zsámbéki térségét alvállalkozásba adja, a szolgáltató által biztosított vadonatúj járművekről ment a találgatás, de már biztos volt: az autóbuszok Kínából érkeznek. A júniusi kezdésig viszont a helyzet a megszokott volt a Széna téren. A Volánbusz zsámbéki térségébe állomásított helyközi (és néha távolsági) autóbuszok közlekedtek a halszálka alakú kocsiállásokkal kialakított autóbusz-pályaudvarról. A járműállományt képező, helyközi kivitelűvé átalakított (buszbarát körökben „öszvérnek” hívott) 256-os Ikarusok, már eltűntek az utasforgalomból, az állományt a több mint két évvel ezelőtt Ausztriából beszerzett Mercedes Citarókkal frissítették, valamint mellettük korszerűbb, MAN SL263-asok is közlekedtek.

Tizenöt évvel ezelőtt a Széna térre közlekedő autóbuszok jellegzetes típusai voltak a kétszárnyú ráncajtókkal átépített 256-osok, az öszvérek (a képre kattintva galéria nyílik a szerző felvételeieiből)

A hagyományos Ikarusokból egy-egy 260-assal, illetve 256-ossal lehetett még találkozni, de a térségben közlekedett az Ikarus E94F prototípusa, az „aranybusz” is. A sokszínű autóbuszos állománynak akkoriban még fél éve volt hátra, az idősebb példányokat leállították, a Mercedes és MAN autóbuszokat pedig más üzemegységekhez csoportosították át.

Tíz évvel ezelőtti állapot: sárga autóbuszok, leginkább MAN és Mercedes Citaro típusokkal

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek