Siemens biztosítóberendezés épül a 30a vonalon
·
2011.07.25. 14:30
Az összesen ötvenhárommillió euróba kerülő beruházás során 15 útátjáró biztosítóberendezését cserélik le Siemens Simis LC-re.
Öt állomási Simis berendezés készül Nagytétényben, Tárnokon, Martonvásáron, Kápolnásnyéken és Gárdonyban. A gárdonyi berendezés része lesz az ódinnyési forgalmi kitérő, azaz öt és fél berendezés létesül. Ezen állomási létesítményeket Iltis távvezérlő fogja majd felügyelni, amelyet Martonvásár állomáson telepítenek. A vonal többi állomásán megszűnhet így a szolgálat, jelenlétesre sem lesz szükség.
Ezenkívül cserére kerül a vonali térközbiztosító berendezés teljes hosszban, sőt kiépül az új távközlési rendszer, mely tartalmazza többek között a hangos és vizuális utastájékoztatást, az új órahálózatot, az új kommunikációs rendszert, a jegykiadó automaták telepítéséhez a hálózat kiépítését, a térfigyelő rendszereket, a vagyonvédelmi rendszereket. Az ezekhez szükséges információt és energiát új vonali kábelhálózat fogja szolgáltatni.
A biztosítóberendezések gyártása Budapesten, a svájci Wallisellenben és a németországi Braunschweigben folyik majd. Az új biztosítóberendezésnek 2013-ra kell elkészülnie a szerződés szerint, de a csúszás sajnos biztosra vehető: a most megkötött szerződést követi majd a biztosítóberendezési tervezés másfél év, majd pedig a kivitelezés és a tanúsítás. Az utóbbi ügyében a MÁV rendkívül alaposan szokott eljárni, tehát annak ideje sem elhanyagolható.
A jelenlegi beruházásra alapozhat majd az ETCS vonatbefolyásoló, amelynek tenderét sajnos még nem hirdették meg. Az ETCS kettes szintjének üzembe helyezése után a vonatok Kelenföldtől a hárosi ív végéig 100 km/h-s sebességgel, onnan Nagytétény állomás végéig 120-al haladhatnak majd. Innen Székesfehérvár bejáratig lehet 160-as pályasebességet alkalmazni, kivétel a 464-540-es szelvények közötti szakasz, amely a velencei-tavi üdülőkörzetben fekszik, és ezért 120-as maximális sebesség lehetséges csak. Fontos aláhúzni, hogy az ETCS kettes szintjének üzembe helyezéséig mindenütt csak 120-al lehet majd közlekedni, de amire azt elkészítik és engedélyezik, várható a vasúti pálya sajnálatos leromlása a karbantartás és a felügyelet alacsony szintje miatt.
Öt állomási Simis berendezés készül Nagytétényben, Tárnokon, Martonvásáron, Kápolnásnyéken és Gárdonyban. A gárdonyi berendezés része lesz az ódinnyési forgalmi kitérő, azaz öt és fél berendezés létesül. Ezen állomási létesítményeket Iltis távvezérlő fogja majd felügyelni, amelyet Martonvásár állomáson telepítenek. A vonal többi állomásán megszűnhet így a szolgálat, jelenlétesre sem lesz szükség.
Ezenkívül cserére kerül a vonali térközbiztosító berendezés teljes hosszban, sőt kiépül az új távközlési rendszer, mely tartalmazza többek között a hangos és vizuális utastájékoztatást, az új órahálózatot, az új kommunikációs rendszert, a jegykiadó automaták telepítéséhez a hálózat kiépítését, a térfigyelő rendszereket, a vagyonvédelmi rendszereket. Az ezekhez szükséges információt és energiát új vonali kábelhálózat fogja szolgáltatni.
A biztosítóberendezések gyártása Budapesten, a svájci Wallisellenben és a németországi Braunschweigben folyik majd. Az új biztosítóberendezésnek 2013-ra kell elkészülnie a szerződés szerint, de a csúszás sajnos biztosra vehető: a most megkötött szerződést követi majd a biztosítóberendezési tervezés másfél év, majd pedig a kivitelezés és a tanúsítás. Az utóbbi ügyében a MÁV rendkívül alaposan szokott eljárni, tehát annak ideje sem elhanyagolható.
A jelenlegi beruházásra alapozhat majd az ETCS vonatbefolyásoló, amelynek tenderét sajnos még nem hirdették meg. Az ETCS kettes szintjének üzembe helyezése után a vonatok Kelenföldtől a hárosi ív végéig 100 km/h-s sebességgel, onnan Nagytétény állomás végéig 120-al haladhatnak majd. Innen Székesfehérvár bejáratig lehet 160-as pályasebességet alkalmazni, kivétel a 464-540-es szelvények közötti szakasz, amely a velencei-tavi üdülőkörzetben fekszik, és ezért 120-as maximális sebesség lehetséges csak. Fontos aláhúzni, hogy az ETCS kettes szintjének üzembe helyezéséig mindenütt csak 120-al lehet majd közlekedni, de amire azt elkészítik és engedélyezik, várható a vasúti pálya sajnálatos leromlása a karbantartás és a felügyelet alacsony szintje miatt.