VeszpREM
A tavalyi év végén több alkalommal is beszámoltunk arról, hogy a veszprémi önkormányzat saját társaságot hozott létre a városi tömegközlekedés lebonyolítására. A Budapestről ismert szakemberekből álló menedzsment – akik közül a vezérigazgató pozíciója helyett szakmai igazgató beosztásba került Mihálszky Gábor ad tájékoztatást rendszeresen – komoly kihívásokkal teli projekt megvalósításába kezdett: lecserélték a járműparkot ideiglenesen bérelt, de alacsonypadlós autóbuszokra, infrastruktúrát építettek ki, új menetrendeket szerkesztettek, járművezetőket toboroztak és vettek át az ÉNYKK-tól, valamint a forgalomszervezési csapatot építették ki. Az átállás január első két hetében az autóbuszokon térítésmentesen lehet utazni.
Az új rendszer első napja január elsejei ünnepre, majd egy iskolaszüneti napra esett, de már így is számos utasészrevétel és bejegyzés keletkezett a Facebook-oldalukon, amelyek száma a tanítási napokon tovább szaporodott. Azt a szakmai igazgató is elismerte, az első munkanapon a buszvezetők egyötöde még hiányzott és a szükséges több, mint ötven autóbuszból is mindössze harmincnégy állt rendelkezésre, ezért vissza kellett bérelni több városi járművet a korábbi szolgáltatótól, az ÉNYKK-tól, az utasok türelmét és megértését kérte a közlekedési társaság.
Az év elejére összeállt járműflotta leszállítását, honosítását, arculatosítását (kijelölt rendszámuk REM-801-gyel kezdődik és REM-855-tel fejeződik be) a Budapestre is használt Mercedes Citarókat bérbe adó, székesfehérvári Truck-Trailer & Parts Kft. szervezte meg. A január elején aktuális járműpark az alábbi típusokból áll össze:
- tizenegy-tizenkét éves Solaris Urbino 12-es szóló autóbuszok,
- tizenkét–tizenhét éves Mercedes O530 szóló és csuklós Citaro,
- két facelift kivitelű tizenegy éves Volvo 7700,
- szóló és csuklós Hess autóbuszok (amelyeket közforgalomban korábban csak Kaposvárról ismerhettünk),
- viszonylag fiatal (nyolc éves) Scania Omnicity,
- tizenöt-tizenhat éves Neoplan Centroliner,
- a budapesti utakról is ismert MAN Lion's City szóló autóbuszok,
- szintén a főváros dél-pesti viszonylatairól ismert newA330 sorozatú szóló Van Hool autóbuszok.
A korábbi buszparkból a fiatalabb Ikarusok, mellettük két volános kivitelű idősebb is Győr városi és helyközi vonalain közlekednek majd a továbbiakban, csuklós MAN alacsonypadlósok Szombathelyre, a hat Scania Omnicity közül egy Zalaegerszegre távozott.
Az új veszprémi busztársaságnak viszont továbbra is akad teendő, de remélhetőleg hamarosan megérkeznek a flotta hiányzó járművei és a szolgáltatóváltás nehéz korszakán túl megkezdi az év második felétől esedékes vadonatúj buszpark autóbuszainak beszerzését, majd forgalomba állítását. A városban bevezetett új rendszert a Busworld blog az átállás első napján egész nap tanulmányozta, részletes összefoglaló itt olvasható.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!