A Szőke Tisza szomorú vége

iho   ·   2013.03.08. 09:46

Már csak a „csontváza” látható a tápéi kikötőben a hajdani patinás szegedi gőzösnek: a megmaradt torzóból avatatlan szem nehezen tudja elképzelni, milyen lehetett fénykorában a Szőke Tisza – írja a Délmagyar.hu. A bontás tavaly ősszel kezdődött, az emelkedő folyó miatt ma csak a lapátkerékdob és a taton megmaradt míves fémkorlát jelzi a hajó helyzetét. Az értékes gőzgép is a víz alatt várja további sorsát.

A Szőke Tisza bontását végző cég hosszú listát kapott a Nemzeti Kulturális Örökségvédelmi Hivataltól, így minden megőrzésre szánt darabot pontosan nyomon követnek. Arról nincs információ, hová kerültek a megmentésre szánt részek, de a bontást végző kft. tájékoztatása szerint biztonságos körülmények között őrzik őket.

A hajó és a vele kapcsolatos kezdeményezések sorsát dokumentáló TIT Hajózástörténeti Egyesület szerint az elmúlt egy évben a hajó megmentése érdekében végzett magán- és állami tevékenységek jórészt eredménytelenek maradtak. Hozzáteszik: a mai napig nem tisztázott, hogy mi okozta a hajó elsüllyedését.

A Szőke Tisza tavaly februárban megsüllyedt, majd árverezés útján értékesítették. A parthoz húzott 1917-ben épült, 77 méteres oldalkerekes személyszállító gőzhajót egy fémkereskedéssel foglalkozó társaság vásárolta meg. Miután az állam nem élt elővásárlási jogával, a hulladék vas közül a Közlekedési Múzeum és a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal javaslatai alapján kimentik a megőrzésre szánt részeket.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.