A város felett, a reptéren, egy varázslatos éjszaka képei
Aki valamiért nem jutott ki azon az éjszakán az Aeroparkba, majd nem ülhetett a klasszikus faros Ikarusra, hogy átutazzon a klasszikus egyes terminálra, hogy aztán repüljön a klasszikus Li-2-essel, annak is lehetett valami szép élménye ezen a különleges hétvégén: egy jellegzetes morajlás Budapest egén. Igen, bólinthattak jó néhányan, akik felismerték: ezek nem a szokásos utasszállítók hajtóművei, ezek ritkán hallható csillagmotorok.
A múzeum sokak számára azonos fogalom a múlttal, amivel vagy érdemes foglalkozni, vagy nem: a múzeumok éjszakája kísérlet arra, hogy a múlt mégis élmény legyen, és gyanítható, hogy ez idén talán leginkább a ferihegyi Aeropark és a Goldtimer Alapítvány közös vállalkozásának sikerült.
Somogyi-Tóth Péter és Kiss Gergely fotói nemcsak a csodálatos éjszakai repülést idézik a város felett (a Li-2-es pilótái: Krauth Péter és Rohács Tamás), hanem a földi nyüzsgést is, olyan kiváló szereplőkkel, mint a Goldtimer-alapító „Fedő”, azaz Hajdú Károly, a mindenütt a repülésért dolgozó „Viricsi”, azaz Virág Richárd, vagy az L-410-esek legfőbb tudója, „Badó”, azaz Badovszky György.
Rajtuk kívül is sok remek repülőember volt ott este és éjszaka az öreg gépek között, de ami a legfontosabb: sok-sok repülést szerető ember, netán kívülálló érdeklődő, akik, és akiknek a gyerekei talán ennek az estének és éjszakának a hatása alatt lesznek egy életre szerelmesei az aviatikának. A fiatalok toborzását pedig a MÁV Repülőklub már a helyszínen megkezdhette kiállított Astir vitorlázógépével.
Azt meg csak remélhetjük, hogy ezek a Li-2-es repülések hagyománnyá válnak, talán nem is csak a múzeumok éjszakáján.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!